Att sätta hjul på tillvaron och ett billigt IKEA-tips

Jag har fastnat i någon slags hjul-psykos. Det är mycket som hjulas här hemma. Ungens legolåda, minibyrån med skapargrejjor, leksaksspisen, undersängenlådan (såklart), ungens TV-bord... Och nu idag gick jag loss på vår åtsidannedlagda hylla från IKEA. Inköpt för en massa år sedan för stående funktion, men vi slängde ner den på sidan och förvarade våra LP-skivor i, och ställde grammofonen på. Sambons mängder av rocknroll och hårdrock, Antiseen, Mötorhead varvas bland mina proggplattor i gott sällskap av Cat Stevens, Leonard Cohen och Supremes.

Idag hävde jag ur alla tunga plattor och skruvade dit sex stycken hjul inhandlade på IKEA för typ 200 spänn totalt. Det sägs att varje hjul kan belastas av typ 50 kg, och jag hoppas det ska hålla. Tanken är väl inte att jag ska rulla omkring möblen, utan mer för att få lite luft under (vuxet-perspektivet syftar på städningsmöjligheter). Lite höjd på ekipaget gör ju inget heller, då vi är en ganska lång familj. Snyggare blev det i alla fall! Nästa steg är att på nåt vis och vänster märka upp de olika facken med bokstäver från lägenhetsportstavlans tillhörande bokstavsask. Vitt på vitt, diskret men funktionellt, och lite snyggt till och med. Och så kan man placera den tavla som spelas i fronten. Onödigt, blahaigt och fullkomligt måste-ha-igt.

Sedan kommer vi till fyndet. På IKEA säljer de nu (i Barkarby sthlm igår iaf) superbilliga vita plastramar. Med möjlighet att ha bilder åt båda hållen och med en härlig plastfot. Jag köpte fyra, tänkte att jag bergis skulle hitta något användningsområde. Ungen haffade en, han skulle ha nåt tufft där i, sa han, Bamse tydligen... (är Bamse tuff?? nåja..det är ju tufft att vara snäll).

Och jag kom på den briljanta idén att ha våra favoritikoner i dem. Edith Piaf, Cat Stevens, Johnny Cash, Bob Marley, Wailon Jennings... ja ni förstår. (och i vår framtida irl-shop Annika, kan vi ha ramarna som prislappar eller med kloka ord i..)

Ja kontentan är. Åk och köp dessa ljuvliga och billiga ramar. 8kr/styck. Jag ska banne mig köpa på mig ett lager. Om jag hinner, nu när jag tipsat alla er om det! Till barnrummet, till affären, till köket med ett recept, till idoler,.....


/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Annika

ga vilka coola ramar, vill ha!!! ja skitbra till framtida shop ju!!! köp ett helt jävla lager :)

2010-03-05 @ 13:26:37
Postat av: lovisa

alltså jag tror vi behöver göra det!! de är ju ´jättefina. plast och plastglas. perfa..

de tar bergis slut snart.

skulle ju kunna köpa en 10-12 iaf.

typ.. en vis mening och ett pris.....

etc..

den som åker först köper lagret!

puss

/Lovisa

2010-03-05 @ 13:30:00
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0