mönster och färg

 
Kan göra så mycket!
 
/Lovisa
 

När jag ibland tycker att projektandet går sakta

och det inte händer så mycket.. Kan jag alltid gå tillbaka och titta på hur köket såg ut förrut.
 
 
Putsade pizzarestauransväggar i kräkgrönt. Ett ihopplockat kök som byggts så dåligt att vatten löst upp kaklet och lådorna svällt upp av drippdroppande vatten från den sk diskbänken. Herre min Je sicket skitkök det va. Kolla bara in varmvattenberedarens snitsiga placering och det skitgrå golvet. 
Med ens får jag tillbaka luften i mina lungor och kan andas ut. För då minsann är det inte så illa pinkat numera. Mycket slit men absolut värt mödan.
 
 
 
 
Kruxet nu är att den blå altandörren ska få en ram och byggas in som sovrumsdörr... Ibland (läs ofta) önskar jag att jag var snickare.
 
/Lovisa
 
 

Det växer och blommar i trädgården

Förra året planterade jag clematis lite här och var i trädgården med tanken på att få se blommorna efter några veckor. Sån är jag....
Först i år har de tagit sig... och här kan jag stolt presentera mina första clemtis.
 
 
På andra ställen växer det lite saktare...
 
 
Medan den Clematis som vi fått med huset växer som attan...
 
 
Rabatten jag grävde fram och anlade förra året har nu kommit till sin rätt..
 
 
och blommor på buskar som förra året som var gula blommar i år rosa. Lupiner och prästkragar och bergis ogräs som jag tror är nåt fint..
 
 
Dr Westerlund har fått flytta ut och växer sig stor i det regniga sommarlovsvädret...
 
 
Jag har fyndat kuddar på Lagerhause..
 
 
och fantastiska bokstavsstämplar från Granit...
 
 
 
I love it all!!
 
/Lovisa
 
 
 

sommarvila

Det har varit väldigt tyst från oss här på bloggen. Det har ni nog märkt. Sommaren har greppat oss på olika håll och vi njuter av ledighet och sol. Vi kommer nog snart tillbaka, och fyller bloggen med somriga gobitar. Men än så länge kan ni följa oss på instagram. Brendachenowith och teklagurlie, det är annika och jag på instagram.
 
Min stora unge slutade första klass. Och plötsligt såg han så stor ut, den där lilla valpen.
 
 
Vi firade midsommar i Lyckebo med fina vänner...
 
 
Och har druckit en massa rosévin..
 
 
Och jag njuter varje dag av den här delen av året som jag älskar så.
 
 
/Lovisa

Itsallvintage goes TÄVLING!!!


Många har kommenterat och undrat över skylten Annika fått av mig. Jag har lyckats komma över tre skyltar av denna sort och bestämt mig för att behålla en själv. En fick Annikas familj och den tredje kommer vi lotta ut här på bloggen. Vinnaren får själv välja vad som ska stå på skylten!
Det enda ni behöver göra är att kommentera detta inlägg och slänga iväg en länk till vår blogg från egen blogg eller facebook-sida.
Bli gärna vår kompis på Facebook, (itsallvintage Blogg)när ni ändå är igång.
Vinnaren lottas ut 1:a juli!

Lycka till!!
Annika & Lovisa

favoritfynd

Ville visa några av mina favoritfynd som jag gjort genom åren.

Snobbenlampan som nu står i stora ungens rum, 100 kronor loppis i Borlänge.

Vit och turkosmålad byrå, 43 kronor på Erikshjälpen i Sundsvall.

Stoooor biscottiburk, loppis i Fjärdhundra.

Underbart rosa Emmafåtölj, 400 kronor hos Mostrarnas i Enskede.

Sötaste vattenkannan, 50 pix från en loppis i Värmland någonstans.

Gammal jordglob, 200 kr från en loppis på Öland.

Burk (har flera i samma serie) och trasmatta från olika loppisar. Jag är både burk- och trasmattegalen.

Tjusig taklampa, 200 kronor, loppis Örebro.

Finaste karmstolarna som jag målat i rosa och turkost, morfars gamla ärvda.

/Annika

 



  • ATT LETA FINNA OCH INREDA HUS
  • FILM & TV & BÖCKER
  • FOTOGRAFIER
  • GENUS och FEMINISM
  • HEMMA HOS
  • LIVET
  • MILJÖN VÅR
  • MIN MORFAR OCH JAG
  • MUSIK
  • Roadtrips
  • SAMLARE
  • TIPS OCH IDÉER
  • TRÄDGÅRD och BLOMSTER
  • UNDERBARA VEGETARISKA MATEN
  • VECKANS FEM...
  • VINTAGE OCH LOPPIS
  • jul i våra hus
  • RSS 2.0