en utflykt till Rosenhill

I fredags tog jag med mig barn och min bror i bilen och åkte ut till Rosenhill café och trädgård, nära Ekerö. Satan i gatan vilket ställe alltså! Väl värt ett besök kan jag lova.
Titta här:

Här på verandan kan man chilla med en helt otrolig utsikt över åkrar och vackra växthus. Där är min bror förresten.

Är man lite frusen av sig går det lika bra att slå sig ner bland omaka stolar och bord inne i ladan som också innefattar själva serveringen. Rödbets- och getostpajen vi åt till lunch var gudomlig. Chokladtårtan till efterrätt likaså.

Det finns också en mysig gård alldeles utanför och enligt ryktena spelas det ibland livemusik om sommarkvällarna. På gården finns också en liten ge- och taloppis. Lämna en sak och ta med dig en annan hem, sympatisk idé tycker jag.

Lilla ungen chillade loss på verandan, men nu till det viktigaste! Enligt storungen i alla fall. På terrassen finns en rutschkana där barn (och vuxna!) kan glida ner efter en mysig fikastund...

...där nedanför ladan ligger ett växthus med finfina sittplatser och även några kaninburar och frigående hönor och tuppar.

Det kommer bli både en och två tripper dit igen i sommar för vår del. Vilket ställe!

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: kollijox

precis vad jag tänkte säga, VILKET STÄLLE!

2012-05-21 @ 18:53:05
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Hanna

Får man följa med :)?

2012-05-31 @ 12:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0