konsten att baka bröd

Vi bakar rätt så mycket bröd här hemma just nu. Sambon har gått igång på surdegsbröd och ingen är gladare än jag. Själv går jag igång på denna enkla snabbvariant, ett recept som går att variera i det oändliga. De flesta olika mjöler kan kastas ner i bunken och även olika fröer, fil, yoghurt eller vår nya favvo, havremjölk. I brödet ovan fick även riset från gårdagens middag hänga med i degen. Låter kanske konstigt men faktiskt så blev brödet extra saftigt och fantastiskt gott. Matrester som pasta och kokt potatis funkar också i brödbaket.

Så mycket godare än köpebröd, det lovar jag.

/Annika


Kommentarer
Postat av: Villa Viola

Och jag som har tänkt i en vecka att jag ska baka bröd men inte orkat leta recept. Perfa ju. Det här måste jag testa. Ha en fin dag!

2012-04-26 @ 12:58:44
URL: http://www.sofiesvillaviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0