Jag vill berätta om Jenny

Ja, jag vill berätta lite om Jenny. Vår fina granne som också går under epitetet "världens äldsta 20-åring". För Jenny, minsann, trots sin ringa ålder är så mycket mer vuxen än de flesta jag känner. Jenny är den som behåller lugnet i alla stunder. Jenny är den som "fixar biffen" och ordnar och rekar. Jenny är den som tänker några extra tankar om allt. Som vänder och vrider och analyserar och funderar. Det är Jenny som tar arbete på äldreboende och älskar´t. Det är Jenny som glider in i  förskolans värld och bara gör det så bra. Det är Jenny som lugnar mitt dampiga lynne. Det är Jenny som skriver IRL-(L)appar och får ordning på att-görandena. Det är Jenny som hänger med på tatueringssessions och galenskaper. På stenjakt, ödehusspotting och raggarrundor. Det är Jenny som lär mig börna och som står pall när vi kör i diket eller när bilen vägrar starta dagen innan julafton. Det är Jenny som kan skråla Hellströmsånger med låtsasmick. Alla behöver en Jenny, det har jag alltid sagt. Och snart kommer en människa som allra allra mest kommer behöva sin Jenny! Välkommen lilla gryn!!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Jenny Dos Family

coolt!

2012-04-19 @ 10:52:37
URL: http://www.dosfamily.com
Postat av: gittilou

åh vilken brutta!

2012-04-19 @ 13:19:51
URL: http://gittilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0