en mammas dag uppe i himlen

Hej mamma.

Det var synd att du fick lov att flytta. Att jag inte fick känna dig som vuxen. Jag hade tyckt om att ha dig här. Du hade nog tyckt att Robban var fin och snäll. Och du hade bergis tyckt ungarna våra var härliga. Vi hade kunnat gått loss med byggen och målerier, druckit te och lagat mat tillsammans. Du hade kanske ibland bett om att få vara med barnen våra. Och på deras födelsedagar hade du bergis kommit och kramat dem, och tyckt de växt så mycket, och menat att tiden ju går så fort. Du och jag kanske hade träffats själva ibland, kanske rest någonstans, eller bara gått på stan. Jag hade kanske kallat dig morsan och vi hade varit sådär tjenis och bundis som jag sett på film.



/Lovisa

Kommentarer
Postat av: annika

å så fint skrivet. i love you! och jag önskar att jag fått träffa din mamma. och jag önskar att min mamma fått träffa dig. vi hade druckit vin och pratat och åkt till paris och filosoferat och bara varit. tur vi har varandra iallafall. puss

2011-05-29 @ 20:37:59
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0