fem bilar på önskelistan

Jag vill ha en "ny" bil! Kraven är att den ska vara mjuk i formerna, ha bra högtalare, växellåda. Den ska inte vara ful eller alltför praktisk. Men flak går bra, eller schysta loppispackmöjligheter...

1. En finfin Volvo Duett, skonad från epa-traktordöd eller annat raggartjafs. Orginal såklart!



2. En stark och böljande mjuk pickup. Kanske en Ford...



3. En Saab 95 med balåtvänd sätessoffa i bakluckan.



4. Ja alltså folkabussen är ju fantastiskt tilltalande, det har jag alltid tyckt.



5. Min första önskebil. Underbara bubblan.



Som sagt, jag vill ha en bil..

/Lovisa

ps. inga utav fotografierna är mina egna. Klicka på bilden för att komma till orginalkällan där jag lånat bilderna.

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Jag skulle inte säga nej till någon av dem och allra minst till bubblan,. Åh, det har varit min drömbil sedan barnsben.

2011-03-25 @ 06:45:33
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Sofia på Mokkasin

Tänkte bara säga att jag gillar er blogg, verkligen. Och så läste jag inlägget om Lovisa som flyttade och fick kalla fötter. Och satt här och kände igen mig så väl och undrade hur det gick. För vi flyttade också för snart fyra långa år sedan och det gick sådär. Eller det gick väl bra egentligen om det inte vore för att jag saknar den där staden så jäklarns mycket...



Ha en fin helg!

Sofia

2011-03-25 @ 09:16:35
URL: http://mokkasin.blogspot.com/
Postat av: lovisa

Ah,

ja. på lördag har vi bott här i ett år. på vischan i kåken. det känns kanon. från dag ett har jag trivts. och det blev inte ens någon omställning.storstaden var klar med mig och ja med den. nu har jag den på avstånd och träffar på´n ibland. det är fint.



/Lovisa

2011-03-25 @ 09:32:38
Postat av: Josephine

Hej jag tror jag vet var den där första bilden på den fina volvon är tagen någonstans.. På dr bex gata i guldheden, i göteborg. dem fina byggnaderna står fortfarande kvar. Men kanske finns det liknande runt om i sverige? det går att söka på Doktor bex gata på google earth och kolla in de :)

2011-04-05 @ 09:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0