årets sommarläsning

Nu är det dags att bunkra upp med böcker inför långa kalendertomma sommardagar. Pappa skickade "Kärleken i Julia Anderssons liv" av Åsa Moberg till mig. Ni vet, han är med i tusen olika bokklubbar som har en tendens att skicka ut boknyheter snabbare än pappa hinner gå till brevlådan. Nåja, jag blev glad. Jag tror den passar mig. Men mer då? Förra sommarens lista såg ut så här. I år ska jag nog ta mig an så vitt skilda böcker som "Mitt liv som hund" av Reidar Jönsson och den på senare tid galet omskrivna "Min kamp" av Karl Ove Knausgård. Eller "Min kamp" verkar sjukt pretto förresten, vet inte om jag bryr mig om ännu en livskrisande mansberättelse. Vi får se. Har ni några andra lästips till mig?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Sarah

Selma Lagerlöf! Victoria Benedictson! Och så tänker jag läsa sådana där feel good böcker av typ Jane Austen. Å ljuva bok sommar!

2011-06-09 @ 13:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0