livet om sommaren

det där ljuva. Det fina, varma, fria. Jag njuter av mitt kaffe om morgonen. Jag kryssar mellan olika projekt och har ständigt färg på armar och ben. Icke att förglömma i mitt trassliga barr.

Jag njuter och jag våndas. Ni har hört mitt tjat förrut. Våndas över att det ska ta slut. För jag lever för sommaren, det gör jag. Andra delen av året står jag bara ut. Kan glädjas av ett pulkaåk nån kväll, och att få elda i kaminen men annars så svär jag mest över kylan och snön. Som för att bilen inte startar och mörkret morgon till kväll. Den är vacker att se på om dagen, innifrån genom ett fönster. Den glädjer barnen, det gör den. Men det är också allt för mig.

Nu är jag här och nu. I sommarsverige. I Lyckebo. I växlande molnighet. I sol. I regn.

I huvudet bränns verkligheten som kommit i kapp. Dörrar som öppnats, som kanske borde fått vara stängda. Nya tankar som intar huvudet. Trött, glad, melankolisk och rädd.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: metamorphosis

Åh så jag känner igen mig! Detta att resten av året är som en lång tranportsträcka till sommaren.



(och än så är det mkt sommar kvar, det tycker jag alldeles bestämt!)

2011-07-21 @ 17:36:45
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0