galen i vimplar

Jag har blivit helt galen i att göra vimplar. Eftersom jag är så kass på att sy klipper jag och klistrar ihop mina. Av gamla barnböcker och kartböcker och finaste presentpappret. Det är så enkelt att förgylla ett rum med ett färgglatt vimpelfång!

I ungens rum fick det bli en Lennart Hellsing-vimpel, boken fyndade jag i helgen för en tia.

Och i vardagsrummet är nu allt julpynt utslängt och istället en kartvimpel upphängd!

Säg ett ställe som inte har plats för en vimpel? Jag kommer bara på fler möjliga upphängningsställen iallafall.

/Annika


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kartvimplar! Det var ju jättefint! Vilken superbra idé. Jag snor nog den.



Puss Pernilla

2011-01-18 @ 11:32:00
Postat av: itsallvintage

absolut, idéerna här är till för att snos baby!

2011-01-18 @ 11:33:17
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Klippa sönder Hellsing-böcker för att göra en vimpel? Jättekonstigt. Låna en färgkopiator.

2011-01-18 @ 11:40:54
Postat av: Cissi

Jag tänker så här Jonas, Annika har säkert ett till ex av boken hemma, därför köpte hon boken för ynka kronorna och klippte sönder den.

Om det nu inte skulle vara så Annika så säg det för guds skull inte. Snyggt är det och jag ska genast (okej, inte genast men snart) göra likadant. Även om jag är vän med symaskinen så gillar jag pappersidén bättre!

2011-01-18 @ 11:51:02
URL: http://stitchbitches.blogspot.com
Postat av: Annika

Haha Jonas! Boken var nytryck och kostade en tia. Jag har TVÅ likadana! Rätt tänkt där Cissi!

2011-01-18 @ 11:55:59
Postat av: pippilotta

UNDERBART! längtar tills vi är färdiga med renoveringen av sovrummen så att man bara kan få "härla" (barnens uttryck) sig i att göra det fint:) Vi har inte ens börjat än, men ooo vad jag längtar. Tack för fin fin inspiration.

2011-01-20 @ 11:05:02
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: mrs Pitepalt

Fina bilder! Det blir så hemtrevligt med vimplar, kanske måste ta fram saxen... Jag la till din blogg i min länklista, hoppas det är okej?

2011-01-22 @ 08:43:27
URL: http://mrspitepalt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0