Läs Liv Strömqvist!


Jag kanske har tjatat om det förr, men herregud ni bara måste läsa Liv Strömqvists seriealbum Einsteins fru och Prins Charles känsla. Ingen beskriver den ojämställda värld vi lever i, både i nutid och dåtid, så bra som Liv och hon gör slarvsylta av idén om den romantiska kärleken och konstruktionen kärnfamilj. befriande tycker jag. Jag säger bara LÄS! Vore fasiken något för gymnasieskolorna också, som ett komplement till alla trista och upprepande samhälls- och historieböcker.

/Annika

Kommentarer
Postat av: pippilotta

I fucking love it! och min bröst med:)

2011-02-02 @ 10:51:36
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Sofia

Haha, fantastiskt! Mina bröst säger nog inte bara fuck you utan en hel del annat "fult" också :D

2011-02-04 @ 09:32:52
URL: http://husetpaon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0