minns sommaren....


Det är så typiskt mig att längta. Att blicka framåt och räkna dagar. Snart är det sommar, snart är det helg. Aldrig nöjd med nu, med idag, med det som är rumtomkring.

På något av dagensdubbel-papprena hade morfar skrivit, med sin präntande versalstil "Fyll inte livet med år utan åren med liv", och det är väl så vi ska tänka. Vi kanske inte ska längta till helgen, för tisdagen och torsdagen är ju livet de med. Vi försöker tänka det fina att livet är det som pågår, medan vi sysslar med annat.

Jag är en sån som kanske inte sätter carpediems-påminnelser på väggarna. Men framförallt är jag nog inte en sån som tar de vackra orden på rikt allvar. Jag är en sån som prisar och längtar tillbaka till nostalgi och suktar till vårens första varma fläktar.

Jag trånar efter solbrända kroppar och förbannat onda kottar under nakna fötter, jag visionerar vägen ner till sjön
kantad av smultron, ack ni välsignat ljuva varma kvällar. Men först en, kanske kall och lång vinter...

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja, så är det ju. Jag tycker att man måste få längta och vara nostalgisk - det går bra att leva i nuet ändå. Det måste inte vara en motsättning.



Vilken fin header ni har gjort! :)

2010-10-23 @ 08:44:42
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: lovisa

sarah:

ja, det är ju det som är det svåra....

nuet bråkar med mig allt oftast...

tack för headerkomplimangen..

Lovisa

2010-10-23 @ 14:49:08
Postat av: AnnaA

Jag har slutat med den där "Carpe Diem" (fånga dagen). Vadå jaga händelser hela tiden??

Bättre med "Crea Diem" (skapa dagen), tycker jag. Ger mig lite mer hopp. På nåt sätt.

Allt gott!

2010-10-23 @ 19:46:39
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: tvilling Anna

Han var så klok, goa Tore:) kram på dig!

2010-10-24 @ 19:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0