min tvååring

Det är inte så lätt att fånga min tvååring på bild nu för tiden. Han hoppar, springer iväg, gömmer sig, skakar på huvudet, skrattar och retas. Så det blir lite suddigt. Jag kommer att sakna tvååringen. Sen när han inte är två längre utan tre, fyra, fem och så. De åldrarna kommer säkert också att vara fina och speciella, jag har ju säkert sagt så om varenda ålder han haft hittills. Men jag tycker så mycket om den här tvååringen. Han som hittar på egna ord för saker fast han kan så många riktiga. Som säger att han älskar frukt när jag säger att jag älskar honom. Som alltid vill kramas OCH pussas genom fönstret när man lämnar på dagis (glömmer jag kramen eller pussen får jag lydigt gå tillbaka). Som skrattar så mycket och älskar alla och inte vet nästan någonting om allt ont som ett liv innehåller. Som är så stursk och oblyg och leker med de stora barnen fast de inte alls vill.

Men så spännande ändå. Att han ska bli äldre och bli liksom ännu mer. Fina unge.

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad fint du skriver. Jag känner precis samma. Ibland vill jag bara pausa och njuta. Men det är ju så himla roligt när de blir större också. Att få ta del av min 4-årings tankar och funderingar är så himla fantastiskt. Så den där klyschan att alla åldrar är speciella stämmer verkligen. Tyvärr den där klyschan om att det går så himla fort också ;)

2010-10-18 @ 12:24:52
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Jonas

Finns det ingen "like"-knapp jag kan trycka på här?

2010-10-18 @ 17:10:41
URL: http://www.extraallt.com/
Postat av: Unni

Älskade barnbarn! Precis så är de två-åringarna, äger världen. Men håller med - det GÅR fort så njut och försök stanna till ibland

2010-10-19 @ 22:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0