Jävla magisteruppsats...

... vem har bestämt att du ska se ut som du gör? Att du måste ha ett visst utsseende, vara fylld av korrekta punkter och komman och Harvard och Oxford-system hit och dit. För gör jag minsta utstickare från vad du anser riktigt får jag inte godkänt. Och vem tusan har kommit på att du måste vara si och så många sidor lång, ha en dötråkig förprintad framsida med en lagom käck titel och ett abstract som alltid ser likadant ut! Inte heller får man (!) använda ord som man och helst inte så mycket jag eller vi heller för den delen. Egoistiska jävel! Allt ska bara handla om dig.

Du torkar dig i arslet med all min kreativitet. Du skrattar medan du gör det. Det är elakt tycker jag.

Jag är så trött på allt du kräver av mig! Det är slut mellan oss! Om några veckor i alla fall. Då ska vi ta mig fan aldrig mer ses! Då kan du få tuffa vidare och plåga någon annan stackars livrädd student. Och därmed basta.

/Annika

p. s. På bilden min tusende kopp kaffe idag.



Kommentarer
Postat av: lovisa

haha ha ha ha ha!! underbart annika. på´n bara!!

puss

2010-03-16 @ 12:56:11
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Skiva bajskorven i jävligt tunna skivor och ät dem en och en, i tur och ordning. Det är det enda sättet. För du måste äta den där bajskorven. Hela.

2010-03-16 @ 15:24:08
URL: http://www.extraallt.com/
Postat av: angelica

hej! har nästan precis hittat hit. vad skriver du uppsats i/om?

2010-03-16 @ 18:17:49
Postat av: Annika

angelica: jag ska bli bibliotekarie när jag blir stor och skriver om utvecklingsstörda och bibliotek. typ.

2010-03-16 @ 20:24:44
Postat av: Hanna

Åh, vet precis vad du menar. Ska precis börja på min C-uppsats. Den andra under min studietid. Hatar!

2010-03-17 @ 08:51:30
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Sol

Åh, jag relaterar verkligen. Alla dessa fyrkantiga krav på formalia och annat som det faktiskt inte alls ska handla om när man har att göra med forskning dödar verkligen lusten i skrivandet. Hang in there!

2010-03-17 @ 14:36:52
URL: http://bhujapindasana.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0