En liten loppisskörd

Igår struntade jag i magisteruppsats och andra tråkåtaganden och åkte hem till min Lovisa och henns två underbara ungar för lite häng och en liten loppisrunda såklart. För där Lovisa bor finns en hel del fina loppisar. Det är lite som att de bara ploppar upp runt henne, att de känner på sig att "aha, här bor en loppoholic, HÄR öppnar vi!". Och tur är väl det.

Inköpen gick i leksakernas tecken, som så ofta nu för tiden. Det blir inte mycket nyproducerat leksaksskit till ungen för tillfället. Tänker att han tids nog ändå kommer att börja tjata om Nintendos och dyra He-mangubbar (eller vad leker man med för "gubbar" idag? He-man känns väldigt mycket 80-tal...), så än så länge blir det mest fina billiga second hand-leksaker.

1. En liten leksaksvagn som får tjäna som nappflaskhållare, 10 kr på hemlig loppis. 2. Doktorsväska 25 kr! Perfekt till ungen som ju har en läkare till far. 3. Fjärilstavla som samma läkare och sambo ogillade starkt, får se om den får hängas upp någonstans, 80 kr. 4. Fjärilar på tråd, inte alls loppis, men från Indiskas Recyclesortiment, 29 pix. 5. Söt "Här bor"-tavla, 10 kr. 6. Monchichi (någon  som minns? som jag älskade min när jag var liten!), 20 kr. 7. Underbar liten kaffekanna, 5 kr och ungens kaffeservis är nästan komplett!

/Annika


Kommentarer
Postat av: lovisa

jag vill ha napphållaren.. nu har jag helt dampat på den. must have! =)



Det var massa mys igår!!! Att UPPSKATTA!!!!!! ah. underbara dagar med dig annika.

och ja.. de öppnar väl här för jag är deras största inkomstkälla..

haha

igår när de kom och hämtade prylar oh möbler utbrast de:

-Aha är det DU?? Du köper och du lämnar..

Å ja,., det är väl så man gör det bäst.

kram å puss L

2010-03-04 @ 12:21:37
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Annika

haha nu får jag ju lite dåligt samvete, du höll ju i "napphållaren" först. men du satte tillbaka den :) jag såg i en tidning nån som hade en gammal bultbräda (till barn) som napphållare så då tänkte jag att den här likagärna kunde funka. blir ju galen på alla fula nappflaskor som ligger och skräpar i diskstället, nu blev det lite finare i a f.



du, vi kan väl ta en likadan dag nästa vecka också??? puss

2010-03-04 @ 15:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0