att flyttpacka och för en stund skippa NEJTACKingenreklam-lappen

Det är dags att packa. Nåväl, jag har ju redan börjat med några kartonger. Men det är mycket kvar. Jag lägger ner en pryl och längtar efter att det är dags att plocka upp den igen. I en ny kommun, ny stad, nytt hus... Nytt liv?

Jag brukar slösa några extra riksdaler på att ringa spådamen Sirkku Björklund för att få lite guidning i livet. Hon har alltid sagt att vi inte ska bo här i lägenheten då den har nummer 9. Och nummer 9, det är inte bra att ha som husnummer. Hon förklarar det som ett ständigt lågtryck. När jag idag ringde Sirkku och hon typiskt nog (eller förväntat) frågade om numret på nya huset, var det knappt att jag vågade höja rösten. För det är 9 igen. Hon trodde att jag kanske kunde leva med det i och med att jag minsann är en sjua... men det kunde vara svårt.

Nåväl, det känns bra i hela min kropp i alla fall. Jag känner lättnad och hopp. Jag njuter av att organisera flyttkartongerna och gör ritningar för hur vi ska inreda och måla. Fastän jag vet att jag inte ens kommer titta på de noga planerade attgöralistorna. Kanske behöver jag just det där nedskrivandet för att få kontroll. Kanske behöver jag få strukturera med pennan.


Stora ungen slår varsamt in sitt köks husgeråd i tidningspapper. I dagarna har vi rivit ned "NEJ-TACK-INGEN-REKLAM-LAPPEN" och vips har golvet framför dörren fyllts av inslagspapper till sköra glas och koppar. Praktiskt va?!


/Lovisa

Kommentarer
Postat av: julia

Så känner jag också Lovisa, att det sticks. och oron över att det snart ska skita sig. Det har det redan gjort för den delen. :P Upp och ner går mitt liv. Och jag har också pratat med en spådam. Säg mig. är hon dyr din dam? Min är alldeles för dyr för fattiga lilla trötta mamman. Synd det.

Jag är så glad att du har det så fint. och huset och allt. Underbart!

Kram Lovisa

2010-03-16 @ 19:47:46
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

nej. julia, har det blitt trist igen... jag har egentligen två spådamer, en irl och en per tele. men den senare på tele finns också irl. båda i gamla stan.

första, 400pix för en halvtimma, andra 19kr/min.



jag har det fint nu.. med en liten orostörn.., om den försvinner, får jag väl bergis cancer eller nåt..

eller NEJ. positiva tankar!! det kommer BARA vara bra!!



kram lovisa

2010-03-16 @ 20:24:31
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Sara

Haha, så är jag också, planerar, ritar upp mäter funderar, skriver listor och sen blir det kanske ialla fall något annat. Men jag har bearbetat mina tankar ialla fall... Just nu är det hallen som skissas, men vi måste få till en lottovinst eller nått innan det blir av, så jag har nog gått om tid att ändra mig några gånger.

2010-03-17 @ 20:42:16
Postat av: lovisa

sara.

hallen.. ok. va ska ske där då.. om du hade vunnit pengarna just idag..?

praktiskheter eller snyggheter? eller föralldel bådeock??

2010-03-17 @ 22:32:51
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0