ett uns sommarlängtan i kalla februari

Nu sticker det riktigt. Krampar i magen. Lystrar i tankarna. Längtan.... Ljuva ljuva sommar.  Jag blundar och tänker hur det känns att sitta på verandan med solen i ögonen. Symaskinen och radion på bordet. Stora ungen snickrar eller stökar i lekstugan. Lilla ungen kanske lär sig att gå på den kottiga gräsmattan.

Jag längtar så mycket och ser så mycket fram emot sommaren att jag nästan tror att jag inte kommer få uppleva den. Har ni känt så någongång? Att det liksom verkar för bra för att vara sant. Nåt kommer att hända? Nåt eller nån kommer sätta käppar i hjulen för mig.....

eller inte...

men jag längtar...

/Lovisa













Kommentarer
Postat av: krickelin

Härligt! Jag längtar lika mycket som dig idag.

2010-02-17 @ 11:32:03
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Vilken härlig blogg du har! :) Inspirerande.

2010-02-19 @ 13:28:37
Postat av: lovisa

krickelin: ja. nu är det snart helt ok för våren att infinna sig och smälta bort snön ...



mikaela: åh tack så mycket. hoppas du kommer tillbaka och finner mer inspiration.

vi är två som bloggar = )och vi blir jätteglada av era kommentarer.

kram Lovisa och Annika

2010-02-19 @ 13:47:40
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: julia

Så fina bilder! Jag längtar jag med. Just nu pågår en snöstorm utanför mitt fönster. Hujedamej. VÅR, var tusan är du?

2010-02-20 @ 08:01:16
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0