Niklas Hjulström ger mig tvångssyndrom

Jag har tvångstankar angående skådespelaren Niklas Hjulström. Det grundar sig i hans musikkarriär (läs one hit wonder) från 1997 i gruppen Cue. Men trettonveckors-tracklistelåten ”Burnin”.

Ser jag honom på televisionen eller i en film måste jag sjunga. Till en början nöjde jag mig med att få ur mig ett: ”don´t think i know you, don´t think i ever will”, men det har eskalerat till att jag måste sjunga så mycket av texten som jag minns. Och det är mycket. Det är hela. Så varje gång Hjulström visas i rutan, i typ Stenhuggaren, Beck eller nån annan produktion, sjunger jag.

Och visst jag raljerar väl när jag sjunger Burnin. Men låten är faktiskt ganska bra. Men jag kan inte ta Hjulström på allvar utan att ackompanjera honom med gälla stämmor...

I don't think I know you. Don't think I ever will Am I inlove with you? Well, I don't know still It may sounds strange, but I'm warnin' you. I may not be that nice Maybe, baby, I'm a heartbreaker. Heartbreak. Heart of ice But I'm burnin', burnin' 'Cause you set my soul on fire Girl, I don't know what I'll do Cause I'm burnin', I'm burnin' I'm burnin' with desire Yes, I'm burnin' And it's all because of you We can't be together. I'm not that kind of guy I'll be gone and lost forever. And you won't know why Don't get me wrong, I'm only warnin' you. You'll be on your own Maybe, baby I'm a heartbreaker. Heartbreaker. Heart of stone But I'm burnin', burnin' 'Cause you set my soul on fire Girl, I don't know what I'll do 'Cause I'm burnin', I'm burnin' I'm burnin' with desire Yes, I'm burnin' And it's all because of you Because of you



Vem eller vad ger dig tvångssyndrom?

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag har fått livslånga men efter att ha sett filmen Jurkyrkogården. Kan absolut inte ha fötterna på golvet när jag kollar på skräckfilm. Blir lite jobbigt på bio... Och det vägrar liksom släppa, jag menar hur gammal var jag när jag såg den där filmen? 13-14 någonting?



Ja, ni vet säkert vilken scen jag pratar om. När den där snälla gamla gubbgrannen får sina hälsenor avskurna av den där läskiga lilla ungen. Huva.

2010-02-24 @ 21:38:58
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: lovisa

o nej...

va läskigt. och liite skoj. ; )

minns inte ens om jag såg den filmen faktiskt.. men det låter väldans creapy...

=)

/Lovisa

2010-02-25 @ 12:40:53
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Annika

kommer inte på något tvångssyndrom som jag har, tänkte ju skriva något fyndigt men nope nothing. tror att det betyder att jag är perfekt ;)

2010-02-26 @ 18:02:28
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

Va lustig för när jag tänker efter så tror jag att samma sak händer med mig, inte som ett tvång utan mer som en naturlig bakgrundsmusik:)

2010-02-28 @ 11:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0