en stund efter jul och ett tag innan nyår



Den här tiden som jag varje år har så svårt att tycka om. Det är rörigt efter jul. Tomt i plånboken och extra kvartalsräkningar hånar oss högljutt. Och så tröttheten efter juldagens partaj och småångest inför stundande nyårskalas. Kunde det inte vara lite längre mellan jul och nyår. Så man hann vila upp sig, nyktra till och fylla på plånboken lite. Men icke.

Nåväl. Julen kom och gick förbi, i ett nafs. Vi hade traditionellt firande i huset vårat. Ett gäng släktingar på besök. Den yngste, endast en månad gammal. Julklappspapper i drivor. Alldeles för mycket klappar till storungen, i år igen. Jag, fick ett bilbatteri, till en bil jag önskar döden. Men visst, den tar mig till jobbet de tre dagar jag har kvar innan en månads föräldraledighet. Jag ska inte klaga.

Det är mörkt ute, klockan är bara fyra. Men det sägs att det blir ljusare nu, om än sakta.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Linda

Alldeles för mycket julklappar, känner igen det! Kan man ens säga till äldre släktingar att bara ge EN julklapp? Vi bor pyttelitet och det ligger prylar precis överallt. Visserligen fina prylar, men ändå, en eller ett par paket hade räckt liksom. otacksam ;-)

2010-12-27 @ 19:02:47
Postat av: Vic

Sv: Ja, de vet nog inte om de ska skratta eller gråta i det programmet. Hela programmet kan du se på svtplay under Skavlan!

2010-12-28 @ 20:28:29
URL: http://victoronia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0