med hopp om en blommande vår 2013

Jag känner optimism och glädje i att få peta ner tulipanlökar och plantera perenner i rabatten. Flox och Höstanemon blidde det.  
Lavendelrabatten går det trögt för, men det ska allt bli nåt av den tillslut. Tänker minsann täcka jord och slänga ut nån duk och lägga på vita stenar... Det ska bli fint. och det kommer dofta ljuvligt!!
Bokharabindan i Lyckebo växer nåt fantastiskt. Jag har pratat och petat, vattnat och rensat fullöv. Nästa sommar hoppas jag på en hel vägg av skönheten.
 



/Lovisa

jag kan aldrig få nog av

JUST BREATHE!
 
 
 
 
/Lovisa

Storungen och jag tog en tur till hufvudstaden



Det är bland det finaste jag vet att få hänga med storungen. Underbara snartåttaåring.
/Lovisa

Vi firade 10 år

 
Och åt middag på en sjukt fantastisk restaurang i Västerås. MY GOOD! Varje tugga var som en dröm. 
 
/Lovisa

Älska mer

 
/Lovisa

Liv Strömquist



Helt fantastiskt sjukt jävla bra LIV!!! Läs, skratta, lär och instäm.
 
Jag älskar LIV!
 
/Lovisa

En ljuvlig marmelad



 
Oh my!! Köp köp när ni ser den!!
 
/Lovisa

Treåringen




Firades med prinsesstårta i Lyckebo. Älskade lilla gryn.
 
/Lovisa

lilla ungen fyllde tre


Och vi firade med att spendera en heldag på Eskilstuna djurpark. Sedan tog vi in på hotell, ungarna och jag.
Ett väldigt fint hotell just bredvid tågstationen i Eskilstuna. Flera meter i takhöjd i rummet och massor med vackra detaljer. Vi åt tapas på en uteservering, bastade och hoppade i sängarna. 




/Lovisa
 

Linda

 
Med snyggaste frisyren ever. Love you!
 
/Lovisa

lappat väggarna

Fick en vision i Lyckebo.
 
 
Och gjorde verklighet av den.


 
Trist suddig bild. Det är skarpare i verkligheten... ; )
 
/Lovisa

smycken och bröllop



Knåpade ihop too-muchsmycken så att jag kunde bära svart klänning på grannjennyns fina bröllop.
 
/Lovisa

smileys och romantik

Jag har börjat med smileys igen. Och jag har helt freakat loss med hjärtan. Jag älskar och bryr mig om. Sommaren var alldeles för kort och de riktigt varma dagarna var för få. Men ändå har jag njutit. Jag har blandat rosé med sockerdricka och kylt med is. Jag har nattbadat och dykt under ytan utan att bry mig om att håret blir trassligt. Jag har kört Volvo Duett i vackert dalalandskap och jag har pratat, pratat, pratat med min fina Annika om sånt vi bryr oss om. Jag har en hel natt legat på rygg i en skogsslänt med någon jag tycker om och jag har fått en nygammal vän. Jag har målat och byggt, skrivit och projektat. Jag har sett blommor växa och ätit egenodlad potatis. Jag har blundat emot solen och absorberat värmen leendes. 



Det är så vackert det här livet. Det finns så mycket som är så härligt. Jag får inte nog!
/Lovisa

  • ATT LETA FINNA OCH INREDA HUS
  • FILM & TV & BÖCKER
  • FOTOGRAFIER
  • GENUS och FEMINISM
  • HEMMA HOS
  • LIVET
  • MILJÖN VÅR
  • MIN MORFAR OCH JAG
  • MUSIK
  • Roadtrips
  • SAMLARE
  • TIPS OCH IDÉER
  • TRÄDGÅRD och BLOMSTER
  • UNDERBARA VEGETARISKA MATEN
  • VECKANS FEM...
  • VINTAGE OCH LOPPIS
  • jul i våra hus
  • RSS 2.0