skåp och död

Tänk vad löjligt underbart det kan vara att få inreda sitt nya skåp. Med turkost hyllpapper och de finaste sakerna. Och samtidigt står jag och tänker på döden och sånt. Apropå mitt inlägg om att jag är så himla lycklig. Det finns en hake med det. Såklart. Annars vore inte jag jag.

För så här är det. Jag tror på något sätt att för mycket lycka leder till olyckliga saker som dödliga och odödliga sjukdomar, livsfarliga olyckor i hemmiljö och även i andra miljöer, nedbrunna hus, matförgiftning, störtande plan, atombomber på just mitt hus, krockande bilar och allra värst att det händer något med ungen min. Alltså det här gäller bara om JAG är lycklig. Om andra är lyckliga skonas det alldeles säkert. Men JAG får inte vara för lycklig för då kommer minst en av ovanstående saker att inträffa. Typ. Som ett litet straff för att jag var glad. Så när jag är så där käckt lycklig ser jag alltid till att svärta ner det lite med mörka tankar om döden och annat skit, bara för att ta ner mig själv på jorden och samtidigt hindras från att råka ut för ovanstående hemskheter. Vilken hobbypsykolog som helst skulle såklart kunna rota omkring i mitt lilla livsbagage och utbrista: men är det så konstigt då, att du tänker så!!! Och det är det kanske inte. Men en kurs i mindfulness eller en liten inspärrning av det kortare slaget kanske inte vore helt fel.

Jaja. Tur man har ett så fint skåp att pyssla med iallafall.

/Annika

Kommentarer
Postat av: christina

vad vore livet utan fina skåp! :-)

2010-05-12 @ 14:29:15
URL: http://poppelstore.se/blogg/
Postat av: DoreDoris

Haha, du är skön du, och vilket fint skåp sen då!

2010-05-12 @ 17:38:29
URL: http://doredoris.blogg.se/
Postat av: elisabeth

Låter som samma upphakade spår som i min hjärna!!

2010-05-12 @ 20:17:15
URL: http://textilspanieln.blogspot.com
Postat av: AnnaA

Sånt skåp vill jag också ha! Och de där fina plastburkarna! Då kunde jag ställa de bredvid min: http://www.flickr.com/photos/effyblog/4601517487/



:)

2010-05-12 @ 21:08:50
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: Unni

Du säger det själv, men ändå. Svärmor hälsar va lycklig fullt ut och njut här och nu! Man får inga straff men inte heller någon garanti för att alltid vara lycklig. Å andra sidan kan man ju inte vara det hela tiden för då skulle man ju inte märka av det. Fint skåpet belv förresten. kram

2010-05-16 @ 09:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0