Lycka för en loppisfreak är att köpa ett hus med lösöret kvar

Jodå, du läste rätt. Huset blir vårt med det lösöre som finns.  Givetvis och såklart plockar de ut det personliga och sådant som de vill ha kvar, men mycket (läs massor) blir kvar. När vi smög runt och tittade första gången kom det på tal. Säljaren muttrade lite skämtsamt:

- Om ni tar hand om alla saker och möbler kan ni få huset lite billigare.

Och säg det till en loppistok som får själslig orgasm av gamla tingestar. Sambon min föreslog för säljaren att han skulle skicka ut oss genom dörren, sätta upp en loppisskylt och bjuda in igen. Jag skulle köpa allt, hävdade han. Och lite så är det. För det är ju något väldans intressant när de som bott i huset innehar en hedersvärd ålder och inte köpt så mycket "nytt" de senaste 40 åren.

Jag vågar inte hoppas på några saker eller möbler, men fastnade såklart litegranna. Och önskar....



Önskelistan min


* En vit mycket gammal barnsäng där stora ungen kan sova
* En vanilin-plåtask att fylla på nytt vaniljsocker i
* En 50-talssoffa med teakplattor på armstöden (med tillhörande fotöljer)
* En svart typ skinn-quiltad fotölj med snurr
* En plastmatta, anno 50-something att placera framför soffan
* En rosa plåtask att förvara små fina leksaker i
* En underbar 50-talslampa på fot att ställa vid soffan och mattan
* Ett kraftigt köksbord att måla om och äta vid
* En zinkbalja lagom att bada lillungen i
* En liten ljusblå plasthylla att sätta under vårat ljusblå plastbadrumsskåp och bredvid vår matchande ljusblå hängare

Vi får väl se vilka önskningar som slår in... Om 11 dagar vet jag....(och ni) Och jag brukar ju ha "loppisflyt"...

/Lovisa

Nationalencyklopedin förklarar:
lösöre, lös sak, benämning på lös egendom som inte är t.ex. byggnad, pengar eller värdepapper. Lösöre utgörs främst av t.ex. möbler, husgeråd, maskiner och transportmedel.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha, du kan nog vara lugn, de kommer att lämna det mesta. Du har ju TUR! Och det är du värd :)

2010-03-15 @ 15:19:18
Postat av: Bögen från Dalarna

Underbara bilder! Älskar ljuskontrasterna. :D



Pippi skulle jag kunna tänka mig, om än väldigt annorlunda. Haha. Men Kitty? Oj, oj. Nu börjar vi snacka här. Visst, häftigt men tänk om hon gör något skandalöst? Vad ska vi då ta oss till när hon väl sitter där fastklistrad på myntet?! Haha. ;)

2010-03-15 @ 15:22:53
URL: http://gaymasen.se
Postat av: lovisa

linda.. ja jag tror nog det..har ganska mycket hopp om det mesta på önskelistan....



BFD...

jag har helt snöat in på mAAAASSSA kontraster. = ) pippi vore grejt ju. hon är ball och tuff och snygg. = )

hmmm, ja kitty ja.. men gör hon skandalösa saker då..

va sägs om Ernst Kirschstaiger då.. ?

2010-03-15 @ 16:49:09
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Verkar ju perfekt ju för alla parter, tänk att slippa ta med alla möbler när man flyttar speciellt om dom säkert flyttar till mindre där allt inte får plats. Håller tummarna att hela listan ingår i huset :-)

2010-03-17 @ 16:02:27
Postat av: lovisa

åsa. ja precis. det är en win/win-situation. vi får se vad som finns kvar..=)



2010-03-17 @ 22:22:05
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Lina

Vilken grej att få ta över allt som säljarna inte längre vill ha. Jag skulle ha studsat mellan väggarna i flera dagar om det hände mig. Wow!

2010-03-18 @ 07:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0