julstämning på en pisskvart

Som ni kanske hajat så är jag lite lat och dessutom lite slarvig av mig. Så när jag ska fixa julstämning här hemma vill jag att det ska ske snabbt och vara så enkelt som möjligt. Men det ska bli fint också så klart!

De här små tipsen är till alla er andra latmaskar som också vill ha lite julfint snabbt:

Köp några grenar tall eller gran och tryck ner i en fin vas. Jag satte ner vasen i stor fin loppisfyndad (vad annars!) kakburk och det blev galet fint. Dekorera sen med finaste julpyntet och klart! Sprider god doft och garanterad julstämning på mindre än fem minuter.

Häromdagen satte jag mig ner och fixade enkla fina små hjärtan till min lilla tall-konstellation. Med hjälp av små hjärtformade pepparkaksformar klippte jag ut just hjärtan i de finaste papper jag hade hemma. Man kan gärna använda lite tjockare mönstrat papper, det blir enklare då, men vanligt inslagningspapper funkar såklart också. Jag valde ett hjärtigt rödvitt papper och ett blått med snöflingor på. Klippte alltså ut små hjärtan och limmade sedan ihop två och två med en svartvit lite grövre tråd mellan.

Sen kan man hänga på de finaste julkorten på en tjusig tråd! Jag hängde mina ovanför en dörr där det även råkar finnas en skimrande ljusslinga och det blev extra fint. Ljusslingor är för övrigt julstämnings-spridare i sig så ett tips är att köpa på sig en hel bunt och sätta upp lite här och där.

Japp, det var det. Julstämning på en pisskvart alltså!
/Annika
Häromdagen satte jag mig ner och fixade fina små hjärtan till min lilla tall-konstellation. Med hjälp av små hjärtformade pepparkaksformar klippte jag ut just hjärtan i de finaste papper jag hade hemma. Man kan gärna använda lite tjockare mönstrat papper, det blir enklare då, men vanligt inslagningspapper funkar såklart också. Jag valde ett hjärtigt rödvitt papper och ett blått med snöflingor på. Klippte alltså ut små hjärtan och limmade sedan ihop två och två med en svartvit lite grövre tråd mellan.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Fint! snabbt är också min melodi :)

2010-12-16 @ 13:16:13
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: lovisa

åh.. jag gillar verkligen klädnypspyntet. Det ska jag nog härma... om inte annat för bilder året om. =)



och snabbt... ja... sån har jag alltid varit..

slarvig... det har jag alltid fått höra från lärare...



hon är duktig lovisa, men lite slarvig.



(undra om de skulle anmärkt skrivstilen hos en ambitiös och 50-sidors-uppsats-skrivande pojk....? på tal om genus???

2010-12-16 @ 14:26:38
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: christina

åh så fint! man behöver liksom inte mer än en pisskvart :-)

och är det inte kapten haddock som springer där i bakrunden...?

ha det gott!

2010-12-16 @ 15:36:49
URL: http://poppelstore.se/blogg/
Postat av: annika

jepp haddock it is!

2010-12-16 @ 18:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0