om böckernas betydelse

Något som jag faktiskt inte bortprioriterar dessa dimmiga hemma-med-bebis-dagar är böckerna. Romanerna. För är det något som får mig att må så bra (och så dåligt - på ett bra sätt, ett omvälvande sätt) så är det att få läsa. Helst en riktigt bra bok såklart. Jag lever liksom inte på riktigt om jag inte hinner läsa. Senast tog jag mig an Joan Didions Ett år av magiskt tänkande. Ah, vad jag tyckte om den. Det lite torra språket. Sorgen. De galna tankarna. Det nya livet som kommer efter sorg. Den hade legat länge i romaner-jag-ska-läsa-snart-högen och så var det dags. Några kvällars läsning och nu finns den i mitt hjärta. Fint så. Undrar vad nästa bokupplevelse ska bli. Lutar åt Jonathan Franzens Freedom. Vad tycker ni? Några andra måste-läsa-upplevelser ni vill att jag ska få vara med om? Ni har ju tipsat så bra förr!

/Annika

Kommentarer
Postat av: sophie

Det er så cool, at du tager dig tid til at læse! Kender du den franske forfatterinde Marie Darrieussecq? Hun har skrevet en lille bitte roman, som på dansk hedder Baby? Den handler om, hvordan det er både at være intellektuel & tænksom og så være mor og aldeles forelsket i sit lille barn. :) Tænkte det var noget for dig. Jeg læste den under begge mine barsler (mama ledighed). Kram til dig.

2012-03-09 @ 12:16:44
URL: http://finedage.blogspot.com
Postat av: Jonas

"The Marriage Plot" av Jeffrey Eugenides.

2012-03-11 @ 21:55:35
URL: http://www.extraallt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0