Min mammas flätor

Jag lyssnar på Laleh. Hennes fantastiska "some die young", och det gör ont. Det är så vackert.

Jag tänker på min mamma. Mamma min dog ung. Hon skulle fylla 28. Jag skulle fylla tre år sex månader efter hennes död. Den förbannade leukemin tog henne från mig. Den tog en dotter från en mamma och en pappa. Den jävla skitsjukdomen tog henne ifrån mina ungar, som aldrig fått träffa henne. Från min Robert, som bergis hade tyckt om henne.
Jag har kvar min mammas flätade hår ömt förpackade av min mormor, min mammas mamma. Två tjocka långa flätor. Jag vet inte om de klipptes av innan eller efter hennes död. Men de ser så levande ut. Fast det var så länge sen.
/Lovisa

Kommentarer
Postat av: pippilotta/kollijox

Vet inte riktigt vad jag skall säga här...fick liksom den där klumpen i halsen nu. Kram till dig...att förlora gör ont. Å var rädd om dig (lätt att säga såhär bakom skärm, men jag menar det verkligen.)

//Jennie

2012-02-08 @ 08:25:41
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Hmm ja... jag har aldrig "lidit" av det föränn nu som vuxen. och nu är jag förbannad. varför fick hon inte leva för. Jag fick ju inte ens lära känna henne.



men en sak jag ofta tänker på är att man klarar sig utan förälder som barn.. men hur fan klarar sig en förälder utan sitt barn. Jag skulle gå av mittitu,



kram LOVISA

2012-02-08 @ 15:09:31
Postat av: Anonym

Jag blir så arg på dumma sjukdommar så djävla onödigt och orättvist , men satan vad fin hon är:) precis som du!!!!hon ser er, och nångång får man träffas igen det måste vara så. Puss

2012-02-09 @ 22:06:33
Postat av: Emma

Så fruktansvärt tråkigt att du inte fick ha kvar din mamma och lära känna henne. :(

2012-02-10 @ 09:57:42
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/
Postat av: Hanna

Först såg jag kortet och tänkte att hov var vacker, sen läste jag. så fint skrivet och så fruktansvärt sorgligt.

2012-02-19 @ 00:01:09
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0