och ett litet lekrum för en 1,5åring

ena kattvinden blidde ju lillungens. Och jag kunde inte hålla penseln borta därifrån heller. Det pyttelilla rummet upplevs lite större med vitt golv och vita väggar.

Som grind har vi använt en tavelram med uppspänt tyg, fastsatt med gångjärn. Det är inte så att vi vill låsa in ungen, men innnan grinden i trappen kom upp kändes det mer pk att ha lillgrinden stängd än hela dörren.
K som i Kenta såklart.



Ikeas färgglada muggar och glas bara gick ju inte att inte köpa. Och Lagerhaus små plastburkar är oumbärliga både för stora och små kök. Prickiga servisen köpte storungen och jag på kryssning. Dockspisen hade min mamma som barn, och också jag. Den har fått hjul så den lätt går att köra runt med. Lilla rosa stekpannan är från Åhlens (från vuxenköksavdelningen)


ghl


Bra med smålådor också till lillebror som gärna plockar i och ur och hit och dit. Köksskåpet snickrade jag då jag läste träslöjd på lärarutbildningen. (ljuva tid!!)


Små porslinsfigurer och glasburkar med strössel. Väck är nyplast och annat smäck.




/Lovisa

Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Vilken mysigt litet barn rum :)



Kram

2011-01-20 @ 20:38:49
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Moa

Attans vilket schysst lekrum.. Där had både jag och min 2-åring gärna röjt loss.



//Moa

2011-01-24 @ 20:10:23
URL: http://husetikvarnbyn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0