sjuk måndag eller sjukmåndag

Ungen, som varit sjuk hela helgen, fick stanna hemma idag med. Drog med honom till stora klädkedjan och köpte ett par fjortis-shorts till mig. För jag har ju lite fjortis-stil, trots mina 31 år. Tofsar i håret och blomdiadem, converse och ballerinaskor, och nu dessa fjortis-shorts. Undrar när jag ska klippa mig och skaffa ett jobb. Efter sommaren kanske. Eller i nästa liv.

Ungen leker med sina älskade babushkor i sängen. Och jag försöker göra något vettigt i vårat nya rum (som magisteruppsatsjäveln, smarta blogginlägg, fotoframkallning och så vidare, men eftersom jag har fjortis-shorts så går det inget vidare). Vet inte om ni minns hur det såg ut för några månader sen i rummet. Så här. Och med en ny vägg ser det ut så här och om ni undrar var grejerna i rummet kommer ifrån kan jag bara säga: it´s all vintage!

På det hela en sjukt fin måndag ändå, trots fjortis-shortsen. En måndag som jag ska avsluta med att gå och se denna kvinna spela harpa som aldrig förr. På Draaaaaamaten. Vuxet va?

/Annika


Kommentarer
Postat av: Maja

Men du måste hjälpa mig, hur kan jag känna igen tavlan på mörka skönheten så väl?

2010-05-24 @ 19:41:34
Postat av: annika

maja: haha, ungen min tycker att tavlan är lik sambons syster, och vi har en stor sådan i matrummet. och så denna lilla nya då däruppe! nu fick du det klargjort :) hoppas du mår bra darling!

2010-05-25 @ 09:38:49
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Lisa & Irma

Du har iallafall sjukt snygga ben i fjortis-shortsen!!



Ser ut som att ni fått till övervåningen riktigt bra! Du kan säkert skapa underverk i det nya "författarrummet" också, även om det är lite mindre. Lycka till med magisteruppsatsen, den borde väl vara klar snart, eller ;)!



Kram från oss!

PS. Malte är en snäll liten kille och att bli förälder en andra gång känns faktiskt som en "pis-ov-kaka" än så länge.

2010-05-25 @ 09:58:20
Postat av: Annika

lisa: tack! kul att någon tycker mina ben är snygga ;) ja, jag hoppas ju kunna få lite mer skrivet i nya fina rummet, t ex en färdig magister (nope inte klar än, bara hållit på med den i 1,5 år nu...) och kanske en liten roman...

och vad härligt med malte (diggar namnet något grymt!) jag blir nästan lite sugen på en uppföljare till vår unge ;)

kram på er och kanske får man ta sig en titt på lillen någon dag!

2010-05-25 @ 21:37:03
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Moa

Det är snyggt med fjortis-shorts, ålder spelar ju ingen roll..

// Moa

2010-05-25 @ 22:45:47
URL: http://husetikvarnbyn.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Lider med dig för din masteruppsats! Blev just klar med kandidatuppsatsen, som har varit lidande och självömkan rakt igenom. Och vet du vilken glaset halvtomtmenatlitet som smyger sig på då? Jo, HELVETE, bara ett och ett halvt år till mastern...

2010-06-05 @ 23:48:51
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0