Veckans fem jag letar efter....

Det är lite tingestar som jag söker efter på loppisar. Här listar jag mina fem...

1. Ett gökur. Det ska vara lagom kitschigt, inte allt för träigt. Jag har ALDRIG sett något på en loppis... men kanske bara har gök-otur. Jag kan tänka mig att köpa ett träfult för att sedan pimpa till det med lite färger.

2. En sån "napphållare" som min fina vän Annika hittade. Nu vill jag också ha en sån. Och kassera den nyproducerade i plast. Eller förlåt, inte kassera givetvis, Myrornalämna!

3. ULf Lundells bok, Det är långt mellan lycka och leda (som jag ju ett tillfälle struntade i).

4. Ett smalt nätt bord (40x 80) att ställa framför ett fönster och pryda med kanske en lampa och en bok. (Hör väl lite ihop med mina drömmar om sommarblommiga klänningar och stövlar ute i trädgårdslandet, en dröm om en framtid... i mitt framtida Pippi-hus står jag iförd stövlar och bläddrar lite nonchalant i en fin bok vid ett fint bord, och ett vackert fönster med spröjs ramar in den lummiga trädgården som jag plötsligt kan hantera så väl...)

5. En liten termos i samma storlek som min drömtermos som ju gick sönder. Tänker och tror och hoppas att det inte gjordes så många olika varianter, och att jag kommer hitta ett innanrede som passar i min lilla vita.

Däremot....


....har jag slutat vilja ha och leta efter en kobratelefon, efter 10 års suktande. Av 3 skäl.

1. De kostar ALDRIG mindre än 600pix, var än man letar.
2. Vi har sedan några år tillbaka ingen hemtelefon, så den skulle ju bara fylla en av två funktioner.
3. Kontenta: Det skulle alltså bli ett alldeles för dyrt föremål att bara glo på.

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: julia

Haha! Jag ska hålla utkik efter dina önskningar! :)

2010-03-06 @ 20:31:35
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Ullis

Är du fortfarande på jakt efter trasmattor?

2010-03-07 @ 11:05:29
Postat av: lovisa

julia- tackar. =)



ullis: jaa man kan ALDRIG få för många trasmattor!! Om de är av pastellig ålder. =)



kram

2010-03-07 @ 18:42:08
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0