lapptäckspsykos



Under mina två graviditeter fick jag lapptäckspsykos. Andra får cravings i form av mat eller godis, eller kanske målarfärg och kritor. Jag sydde lapptäcken. Loppisshoppade tyger, blommiga, rutiga, randiga, prickiga...och sydde sydde sydde. Så fort jag kissat på stickan och fått pluss gasade jag loss med symaskinen. Kanske undrade folk, men man kan ju inte med ens se att det blir ett lapptäcke för bebisar.

I somras gick jag igång och sydde rutor till ett stort lapptäcke. Det var inte nog med de små. I går ville jag sy ihop täcket med den loppishoppade filten, för att få ett tjockt härligt överkast. Symaskinen min krånglade så satans mycket att jag tillslut fick sy för hand.

Och det var ju perfekt. Jag har som person väldans svårt att ligga/sitta still utan att göra något mer än att se på film eller TV. Men igår, låg jag nedbäddad under det halvklara överkastet och sydde för hand runt kanterna på det. Kollade på några avsnitt Mad men och låg stilla, typ.
 /Lovisa



ps. I vår kommande webshop kommer liknande lapptäcken att finnas till försäljning. Dock bebis-size till en början.



Korset över sängen betyder inte att vi är religösa,
inte alls..
kolla in det gamla inlägget nedan via bilden,
för vidare förklaring...


Kommentarer
Postat av: Annika

Fint!!! Ska nog ta och gifta mig som sagt så man får en i present :)

2010-02-11 @ 09:57:18
Postat av: märta

oj vilken trevlig blogg! färgglad och positiv.

har länge sparat ihop till ett lapptäcke och tror att jag nästan har lappar så det räcker nu! iaf fick du mig att komma ihåg den lite bortglömda tyglapps högen.

2010-02-11 @ 13:37:18
URL: http://martamydear.blogg.se/
Postat av: lovisa

tack ! =)

jag är på gång att börja med ett nytt täcke nu...

är ju så härligt när det är klart.

/Lovisa

2010-02-11 @ 13:38:42
URL: http://www.itsallvintage.webblogg.com
Postat av: Annika

alltså sjuuuuukt fint!!! jag friar till t ikväll ;)

2010-02-11 @ 15:59:29
Postat av: lovisa

ja.. det är mysigt att ligga under också.. och kenta verkar gilla´t.

Nu vill jag ut till Lyckebo och alla mina tyger... lite sol och gasa loss...

= )

/Lovisa

2010-02-11 @ 16:01:30
URL: http://www.itsallvintage.webblogg.com
Postat av: Elisabeth

Hej, vad mycket fint här :)

2010-02-15 @ 14:46:17
URL: http://finelittleday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0