Jag har sån loppisflyt...

ibland...

i dagarna har jag kommit på att jag önskar mig (och är i fullkomligt behov av) en kanna att ha kaffe i när man sitter och fikar vid bordet. Men underbara koppar och min finfina mjölkhällare känns det vedervärdigt att placera den fula glaskannan från kaffekokaren på bordet. Så jag har tänkt mig en kanna. För praktiskt, men mest för snyggt. Ögongodis.

Och idag fann jag den. Först spanade jag in lite blommiga i porslin, men de bar inte de rätta färgerna för att tilltala mig. Och de var ganska dyra. Men så, på vägen till kassan, går jag förbi termosavdelningen. Och där ligger den lite nonchalant på ett hyllplan. Den är vit med gulddetaljer och i plast. Den är bedårande och numera rengjord och väntar på att fyllas med lördagskaffet.



Lördagmorgon kom och jag upp och satte på kaffet. På stringhyllan i köket stod den och väntade. Mina händer omfamnade den och vips, den föll i bänken och kras, glasbehållaren inuti gick i tusen bitar. Så här sitter jag och gråter över spilld mjölk. Varför är det gjort av glas? Och tror ni det finns en chans att jag finner ett innerglas som passar till denna?

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Simon

Att hitta något som man vill ha eller har letat efter är bland det bästa som finns! Fin kanna!

2010-02-20 @ 12:28:38
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: Annika

men nej vad jobbigt!!! den som var sååå fin. gud är inte snäll.

2010-02-20 @ 12:41:51
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: lovisa



simon:

ja verkligen!! tänk att man kan bli så glad. så tillfredsställd. = )



aaah.. ja den är så fin.

och jag tänker... att kanske fanns det inte så många olika fabriker som tillverkade innerglasgrejen så att ja kanske kan springa på en storleksmässigt lik kanna och använda i denna...

dessutom så visade det sig att endast ett av två lager glas gick sönder... två lager är väl för att hålla värmen.. och såna detaljer bryr jag mig inte om.. jag vill ju ha den för att den är såå snygg!



/Lovisa

2010-02-20 @ 15:22:31
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅ, den är ju verkligen perfekt. Det var som du sa att när man vill ha nåt så mycket så händer det alltid en massa tok. Jag säger ju att du bara ska ha plastgrejer ;)Det ordnar sig, du vet du har ju tur med att hitta saker!

2010-03-02 @ 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0