att ta hand om sig


Jag har inte varit så bra på det. Att ta hand om mig och min kropp. Har aldrig tränat eller tänkt på vad jag stoppar i mig. Druckit öl och vin och smaskat chips och choklad mest varje dag. Tänkt skitsamma liksom.

Men någonting har hänt. Kanske hänger det ihop med att jag fått två fina kids. Att jag måste orka hänga med i deras tempo. Eller så har jag blivit vis med åren. Eller så var det för att jag helt enkelt hade så satans ont i ryggen efter andra ungen. Jag tänkte att jag kommer gå sönder innan jag ens fyllt 40 (7 år kvar dit men ändå) om jag inte gör något. Nu. Så jag köpte ett Friskiskort och ett par sjukt snygga löparskor. Och på den vägen är det. Tro inte att jag börjat tokträna bara. Typ 2 eller 3 gånger i veckan. Det duger för mig. Någon renlevnadsmänniska har jag knappast heller blivit. Bara slängt in lite bättre mat och lite mindre alkohol.

Och det kanske inte är så dumt ändå. Att röra lite på sig. Att äta hyfsat okej mat. Att ta hand om sig. Jag mår bra och bättre ska det bli. Och det är helt klart värt det.
/Annika

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad glad jag blir :)

2012-05-31 @ 12:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0