men hur i h-e ska man hinna med allt?

Ni får ursäkta att jag bara skriver om barn just nu. När jag väl skriver. Men det är liksom där jag är. Med en unge i famnen mest hela tiden. Och det är ju tokfint såklart. Men allt det andra då. Det där som jag skulle hinna med. Nu. Och sen.

För hur ska i h-e ska man hinna med allt man vill? Jobba, karriära men ändå äga min tid, träffa vänner, vara den bästa morsan, bästa flickvännen, bästa dottern, bästa systern, bästa svärdottern, vara engagerad i barnens förskola, träna (har ju köpt Friskis-kort nu!), resa till alla de där ställena jag drömt om, gå på festival, renovera klart, lata mig, fixa med alla mina och Lovisa projekt, skriva bok, blogga, läsa miljoners triljoners böcker som bara ligger och väntar (de ropar på mig från bokhyllan "hallå, läs oss!), se alla filmerna på bio och alla de där tv-serierna som står på kö. Jösses alltså, ska det bli som en kompis mamma så träffande sa. "Så får man barn och plötsligt är man 45 år gammal och fattade inte vad som hände".

Hur gör ni andra? För jag tittar i era bloggar och tycker alla verkar hinna med allt. Typ. Själv blir jag helt förlamad av allt jag vill. Och stannar i soffan. Med en bebis i famnen. Fint det med, men hur gör man? Berätta! Vuxenmanualen, när ska jag får den? Den som innehåller lösningen på allt och scheman över hur du får tid (och lust!) att hinna med allt det där du faktiskt vill göra.

/Annika


Kommentarer
Postat av: Jonas

Problemet är väl att man jämför sig med summan av vad alla andra gör. Som om de inte har prioriterat bort eller offrat vissa saker för att hinna med. Jag tycker det känns som om du gör rätt mycket.

2012-03-01 @ 12:18:35
URL: http://www.extraallt.com
Postat av: erika

Fina ni! Känner samma sak. Månaderna bara springer förbi och efter kommer jag med tusen ideer och projekt jag vill göra. Men jag brukar tänka och fantisera om alla de där bra, roliga, kreativa, sakerna jag vill göra men sen resulterar det i nåt helt annat. Men att planera, filosofera och inspireras gör att jag håller proccessen vid liv och det är viktigt tycker jag. Svammel, svammel men du kanske fattar?

2012-03-01 @ 13:02:56
URL: http://www.poppelstore.se/bloggen
Postat av: Trill o Bit

Kära fina Annika!

Tack för din kommentar i min pausade blogg. Det är jätteskönt att inte blogga just nu, men jag kommer att fortsätta, men i en ny blogg. Jag vill nischa mig lite och köra vintage, inredning, prylar och (barn)kläder. Har en massa nya snajsiga kläder som jag vill visa! Jag planerar att sätta igång med det så fort vi flyttat till något större. När det nu blir, det går trögt att finna den perfekta lägenheten...



Sen om ditt inlägg- jag tror att alla känner som du! Och att alla bloggar om det som är fint och bra, inte ser man ofta tvättberg, intorkad mat, eftermiddagssura ungar och en jäkligt trött förälder? Det övertygar jag mig själv om iallfall.

Men visst håller jag med dig, man hinner verkligen inte. Läsa böcker? Vad är det?



Om du får tid över till en Uppsalarunda så säg till så tar vi en kaffe vid ån! KRAM!

2012-03-01 @ 13:07:53
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag tror att man börjar och göra bara en sak man vill, sen kanske en till. Osv. Men det är svårt att hinna. Prioritera, verkar vara en bra grej. Jag försöker varje dag, ibland funkar det och ibland kraschar jag. Typ så, livet var det visst...

2012-03-01 @ 13:16:49
URL: http://omlinnochpetra.blogspot.com/
Postat av: AnnaA

Visst är det så. Jag har tagit bort en hel massa "sånt" från livet just nu, medan barnen är små. Kanske fel, jag vet inte, men hellre mina ungar än det mesta annat. Olika saker vid olika tillfällen i livet. Och man får ju själv känna efter vad som är det bästa. Vad annat kan man göra?

2012-03-01 @ 14:00:46
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: Maja

Men herregud va fina ni är, båda två! Han är så söt så det är inte klokt!

2012-03-01 @ 17:36:58
Postat av: Jenny

Stryk saker på listan och välj bara ut det gottaste! Det har fått min stress att lugna ner sig. Och bästa mamman kommer du alltid att vara för dina barn hur du än bär dig åt.

Söt bebis! :)

2012-03-01 @ 18:14:15
URL: http://ovanliga.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilka fina bilder! Ni är helt underbart vackra båda två!! Det där med att hinna med, lägg det åt sidan ett tag. Det försvinner inte men det gör småbarnsåren!!! Kram fina du

2012-03-01 @ 21:58:32
Postat av: Linda

Ooops, vad hände...?

2012-03-01 @ 22:00:18
Postat av: Unni

Annika! Jag har sagt det förr men.... Livet är förhoppningsvis långt o allt ska inte ske på en gång. Gör ditt bästa så räcker det långt o tänk på vad som är viktigast i livet -kärlek

2012-03-02 @ 16:42:23
Postat av: kollijox

Jösses va fina ni är...jag blir bäbissugen trots att jag snart tillhör den blöjbytarfria småbarnsföräldern.

Å du det där med tiden å vad alla andra hinner med...tänker precis som trill och bit här...det är när man orkar städa som man oftast orkar visa hur man har det också, alltså blogga...men ibland skiter jag idet, rätt ofta faktiskt, städa alltså. Det blir mest en snabb tur på ett speciellt ställe med dammsugaren och sen lite tork tork (med sura disktrasan som ändå skall slängas) på golvet...å nu sitter jag här å skriver till dig med ett barn i knät, de andra två sover borta. Nu blir det Mello. Kram och ha en fin helg!

2012-03-03 @ 20:02:30
URL: http://www.kollijox.blogspot.com
Postat av: Sandra

Men oj oj vilken goding!! Fina ni!

2012-03-03 @ 23:13:33
Postat av: Josefin Roos

Jag tycker också att man bara hinner med en bråkdel av det man tänker sig, samtidigt som jag blivit så sjukt effektiv sedan jag fick barn. Jag hinner ganska mycket både med och utan barn och mina tips är väl att göra det som är möjligt när barnen är med och att se till att få egentid. Sen kanske man vill vila då, men jag försöker hinna både och...

Bra inlägg!

2012-03-05 @ 18:24:12
URL: http://Josefinfint.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0