jag jag jag!

Låt mig berätta några saker om mig själv.

Jag tycker att Woody Allens filmer gör livet lite mer värt att leva.

Jag drömmer om att bo i New York eller Los Angeles ett tag. Men fattar inte när det ska ske.

Jag har trott att jag ville bo "på landet" någon gång men börjar inse att jag är en riktig storstadmänniska som inte kan leva utan kaffe latte, surdegsbröd och kvalitetsbiografer.

Jag tycker att jag är lite bättre än andra. Ibland.

Jag tycker att jag är lite sämre än andra. Ofta.

Jag köper snittblommor i tron om att livet kan bli lite finare då. En kort stund i alla fall.

Jag skulle välja macka och kaffe som enda kost resten av livet om jag var tvungen. Tragiskt nog.

Jag har blivit rädd för att flyga sen jag fick barn. Eller egentligen ännu mer rädd för att dö.

Jag är vissa dagar så rädd för att något hemskt ska hända att jag knappt vågar gå utanför dörren. Men jag gör det ändå.

Jag tycker om att promenera på kyrkogårdar. Det ger mig lugn och eftertänksamhet.

Jag är sjukligt beroende av att få vara ensam. Ofta. Tar alla tillfällen i akt.

Jag älskar mina barn så mycket att jag måste lägga mig ner och gråta ibland.

En helt vanlig människa alltså. Lilla jag.

/Annika


Kommentarer
Postat av: Tant Trassel

känner igen mig på många punkter :)

2012-03-23 @ 13:56:19
URL: http://trasseltofs.blogspot.com
Postat av: sophie

Vi har mange ting til fælles, du og jeg! Hvor var det fint at læse noget mere om dig. Jeg vil skrive sådan et indlæg inden længe. Hav en fin weekend.:)

2012-03-23 @ 14:15:39
URL: http://finedage.blogspot.com
Postat av: lovisa

You, I love!! /Lovisa

2012-03-23 @ 17:14:03
Postat av: Lovisa

Men hurru surru, surdegsbröd är baske mig inte storstadens ägor... det finns ju all over the place. Ju!

Haha.



Jag tycker latte är sådär.. det kanske var därför jag kunde flytta. hahah. fast kaffe UTAN mjölk.... så lång på vischan kan jag nog aldrig flytta..



PUSS!!!!!!!!

2012-03-23 @ 17:15:53
Postat av: erika

Känner igen mig både här och där. Bra skrivet!

2012-03-23 @ 17:28:49
URL: http://www.poppelstore.se/bloggen/
Postat av: annika

jaså har ni surdegsbageri i f-hundra, jag kommer direkt! haha, närå men du hajjar, jag är alldeles för kär i att vara anonym, smälta in i staden. det går ju inte på små ställen. typ. eller vad fan vet jag. puss

2012-03-23 @ 17:29:39
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: signe

hallå ,ang surdegsbröd det kan man baka själv var man än bor :) smälta in tror att det är vad man själv gör det till .visst känner man igen människor lättare på små orter konstigt vore väl det el .sen är ju vad man gör det till och gillar ,gillar man heja& fika med grannen över häcken ,släppa barnen själva ute då kanske det går jämt upp om några vet vem man är och var man bor

2012-03-25 @ 20:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0