att roa liten medan måsten tas om hand

Jag kan varmt rekomendera att inreda en liten lekhörna straxt intill den vuxnes arbetsplats i hemmet. Just bredvid min kärlek I-mac, har lilla ungen ett dockskåp, en vagn och en liten skoltavla. Ni vet ju hur det är. Trots att ungarna har lyxen med egna rum så ska de baske mig jämt och ständigt plocka med leksakerna till där den vuxna är. Speciellt om den vuxne, i detta fall jag, har massor av skolarbeten att göra, och än mer om den lille, i detta fall lilla Kenta, är hemma och sjuk från förskolan. Så nu sitter jag vid min dator och sysslar med distanskursen min, medan Kenta leker med dockskåpet just intill.
Dockskåpet fyndades på auktion då han inte kunnat låta bli storebrors lite finare variant. Och möblerna är tåliga och hållbara för klumpiga små tvåårsnävar. Dockvagnen är fyndad på veteranmarknad, skoltavlan som jag tycker är en fantastisk skönhet köpt för nån tjuga på loppis.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: sophie

Dine drenge har fantastisk fine legeting & legesager!

2012-03-22 @ 09:58:45
URL: http://finedage.blogspot.com
Postat av: lovisa

Tack tack. ja. det mesta tack vare underbar loppisfyndning.



Lovisa

2012-03-22 @ 14:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0