januariljus

Så kom snön och med den ljuset. Mitt hus är beroende av ljuset, det mår som allra bäst då. Jag köper blommor (tulpaner, tulpaner och en och annan lilja) som också lyser upp.

Och lilla ungen sover gott om nätterna. Det är en ynnest. Såklart. Dagarna är mer vakna nu. Ljusa och vakna. Men jag vill aldrig gå och lägga mig på kvällen. Det känns som om att jag missar något. Men också som om jag har allt.

Väggen i vardagsrummet ska också bli ljus. Bort med de mörka tavlorna, in med de ljusa. Har inte hittat alla bilder som ska pryda väggen än, men vi planerar loppistur i sommar igen, jag och Lovisa. Sommar. Sommar! Men den får inte komma för fort. En stund till vill jag vara kvar här. I januariljuset.

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, fina fina tuppilaner! Ska handla ett par buketter på hemvägen. Fin byrå, jag behöver också lite mer rosa i tillvaron.

2012-01-25 @ 15:38:17
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: pippilotta/kollijox

Fint hos dig! håller med, även om det är mörkt å långsamt nu, så får det absolut inte gå för fort...men ljuset är välkommet!

2012-01-27 @ 18:50:04
URL: http://kollijox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0