i Kalifornien för ett år sedan

Roadtrippade vi i Kalifornien. Och jag önskade att jag kunde få bo i ett sådant här hus i San Francisco. Åtminstone i någon månad. Jag ska fan i mig det någon gång.

Fyllde stora ungen tre år och vi firade genom att gå på zoo i San Francisco. Lilla låg i magen och jag mådde skit och somnade kl nio varje kväll.

Hade jag som tur var det allra bästa resesällskapet, både min famlij och två fina vänner. Vänner som borde få guldmedalj för att de vågade sig på en tre veckor lång trip (mestadels i bil) med barnfamilj, en familj som ju bland annat bestod av en helt galen treåring (ropade bajs och matvägrade mest hela tiden) och en sliten gravid med tandvärk (jag alltså, som i sin tur ville äta, hela tiden!). Här i Jousha Tree.

Bodde vi på lyxhotell i Las Vegas och gick omkring i en helt absurd verklighet.

Fick jag äntligen åka (inte hela men ändå) på Highway 1 som jag så länge drömt om, mellan Los Angeles (där ska jag också bo någon gång) och S F. Och det var somrigt och fint och mina orosmoln skingrades i takt med att illamåendet släppte.

Ett år sedan alltså. Jäklar vad tiden går. I väntan på nästa tripp dit lyssnar jag på Frida Hyvönens California från nya skivan. Gott så.

/Annika

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0