April är månaden när det spritter och flowar

Jag är så nedrans årstidskänslig. Nu baske mig tar jag tag i saker. På löpande band. Och nystarter lite här och var. Lite som förra året vid den här tiden då jag började på nytt arbete, och året innan det då vi flyttade från storstad till vishan.

April är månaden. Så är det bara.

Jag har äntligen vågat och äntligen tagit chansen. Jag har snart kirrat Genus-B-kursen och suktar efter bokstaven C. Vart det bär hän, det vet ingen. Men jag vet att det blir bra. Jag har äntligen med nålar fått färg på min arm och bestämt mig för att fylla den helt. Fina Johanna Thor på Bluebird tattoo är en fena på det där med tatuering.
Jag har bestämt mig för att se om The Darjeeling Limited och måla taket i Lyckebo. Tulipanerna är på väg upp i rabatterna och vi har slitit med nedrans massa ved för att värma kåken om vintern. Vintern som känns så avlägsen just nu. Nu när det fina har börjat!
/Lovisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0