We can do it!

Eller vänta nu. Kan vi det? Göra det här. Klara av ett barn till. För jag är lite rädd nu. När det börjar dra ihop sig. Samtidigt som jag längtar. För hur omvälvande kommer det att vara? Att gå från ett till två barn. Ännu mer ansvar. Klarar vi det? Jag som låg och grät häromdagen över att jag inte vill vara så sabla vuxen jämt. Ville ha någon, kanske en sådan där snäll mamma som alla verkar ha nu för tiden, som bara skulle stryka mig över huvudet och säga "Annika, ni klarar det här, ni är ju värsta superbra föräldrarna, och de dagar de blir lite kämpigt lovar jag att komma och hjälpa till". Och så vet jag ju. Att det blir ännu mer kärlek också. Med en till unge. Sådan där kärlek som ger massa livslust och mening, en sådan kärlek jag inte ens visste fanns förut. Kärlek som gör att man orkar det mesta.

Herregud, vissa har ju tre, fyra, fem eller fler barn. Lever i krig, med döden runt knuten hela tiden och har knappt tak över huvudet. Och andra kanske inte ens kan få barn, fast de längtar så. Så vad klagar jag över? We can do it! Det tror jag.

/Annika

Kommentarer
Postat av: Trill o Bit

Känner sååå väl igen mig!! Jag kunde inte för allt i världen förstå hur jag skulle kunna räcka till till ännu ett barn. Nu tänker jag, två funkar ju, men hur skulle det vara med tre...? Vissa saker kan man bara inte sätta sig in i.



Åh, kram!

2011-09-13 @ 12:20:37
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: Sophie

åh, jeg genkender alle de tanker, men jeg kan fortælle at det bliver så fint, så fint. det er jeg sikker på! livet med to små børn er fantastisk og indimellem også fantastisk hårdt, sådan er det vist! Kram fra Sophie

2011-09-14 @ 09:10:02
URL: http://finedage.blogspot.com
Postat av: Katja

haha, jag känner så väl igen mig. Och visst blir det kaos ibland när barn nr 2 har anlänt. Minns i början när jag skulle klä på mig, en 1,5-åing, en bebis, mig själv och ut med vagnen mitt i smällkalla vintern för att rasta hunden.. Tyckte måttligt synd om mig själv just då, men sen vips så är bebis helt plötsligt 2 månader, mest glad och bara "hänger med" och allt går hur bra som helst. Och vips har jag numer 2 barn, 2 bonusbarn och katt och sambo.. och det går bra det också även fast familjen blivit dubbelt så stor igen.

Det kommer gå fint, och man får känna sig liten ibland och få tröst av de närmaste att man visst klarar av allt :)

2011-09-15 @ 12:03:39
URL: http://designoholics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0