mitt i livet på något sätt

Ja, här sitter vi nu. På lördagen. Med fina, fina vänner. Och mitt i livet är vi på något sätt. Eller förhoppningsvis lever vi längre än så, men ni fattar. Vi är mitt i barnskaffaråldern, mitt i karriärer, mitt i skaffa-permanent-boende-tider, mitt i bröllopsbestyr och mitt i våra-föräldrar-håller-på-att-bli-gamla-funderingar. Och med två underbara små ungar på övervåningen som smaskar popcorn framför tv:n och kanske inte är sams precis hela tiden men som saknar varandra något väldans på söndagen när de inte får leka idag igen.

Kan jag frysa tiden nu? Stanna upp. Pausa. Låta det vara så här fint ett tag. För tiden bara rusar. Alldeles för snabbt. Jag trivs ju här. Mitt i livet. Nu när jag inte är riktigt ung längre men absolut inte gammal på något sätt. Stopp. Bara en liten stund. Snälla.

/Annika

Kommentarer
Postat av: pippilotta

Det är tamej fan underbart att vara där, mitt i liksom, men ibland fattar man inte hur man hinner med...så ja, stopp ett tag.

2011-09-19 @ 18:57:39
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: Susanne

Välidgt rörande text. Tack för den.

2011-09-25 @ 13:54:47
URL: http://plateofcupcakes.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0