inte bara höstrusk

kan ju vara riktigt fint. Hösten bjuder än på färgstarka blommor. Och äpplena våra smakar fint.



jag köpte reade pelargoner på en gårdshandel här i krokarna. Fyra finfina för en hundring. Och så fick jag veta hemligheten (som ivarjefall inte jag visste) att pelargonerna minsann inte behöver ner i källaren, utan mår bäst i fönstret under vintern.



Jag är extra stolt över mina gula tagetes, då jag sått dem från frön och LYCKATS!! Vildvinsbladen har höstfärgats vackert röda.



Äntligen har jag fått tag i härligt ullig, mjuk och go FUSKFÄLL. (ikea för under hundralappen styck!)













/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh så fint darling, höst är ju rätt nice. Ett tag iallafall :) puss

2011-09-21 @ 10:25:24
Postat av: Sarah

Vilken jättefin veranda!

2011-09-21 @ 15:42:33
URL: http://deotaligaprojekten.blogspot.com
Postat av: Pella

Så himla bra att jag gick in och läste här just idag! Så är det som jag har misstänkt att de klarar sig finfint i fönstren över vintern, pelargonerna. Jag har alltid låtit dem stå eftersom jag inte har någon källare men alltid undrat hur de skulle se ut om de övervintrat i någon mörk vrå. Nu vet jag att jag med gott samvete kan ha dem framme och bli glad av dem även på vintern- mina brukar blomma då också om än i mindre grad! Kram till dig och tack för bästa tipset! :)

2011-09-23 @ 22:17:51
URL: http://pellasparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0