godaste äppelpajen


En helt ljuvlig äppelpaj stod i kylskåpet idag. Bakad av sambon min. Och jag som påstod att jag inte riktigt gillar äppelpaj. Tänk vad fel jag hade och hur glad jag blev vid eftermiddagskaffet idag när jag tog en stor bit. Vi har trädgården full av äpplen och päron nu. En miljard päron faktiskt. Vi sätter ut så folk som går förbi kan ta. Ändå finns det kvar. Nästa helg kör vi, precis som förra året, ett musteri-race med några kära vänner. För äppel- och päronmust är också ljuvligt.

Den goda pajen ja, den serverades såklart på mitt loppisfyndade porslin med slingrig rosa kant, tror jag gav 25 spänn för koppar och fat. Väldans tjusigt ska det va!

/Annika

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Härligt! Visst är det underbart när man känner sig så rik så här års, även om det "bara" är på frukt?

2011-09-13 @ 21:22:04
URL: http://www.mormorhadestil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0