en ny favoritfåtölj

Så här lagom till hösten fick jag äntligen arslet ur vagnen. I källaren har det, ända sen jag flyttade in här i huset för mer än tio år sedan, stått en gammal fåtölj med underbar träram som visserligen varit fin, men kuddarna har varit extremt slitna och trist gråfärgade. Jag har länge tänkt att jag ska klä om kuddarna och att fåtöljen ska få flytta upp till oss. Men jag har inte hittat något fint tyg och sen har den fallit i glömska.

Myrorna sprang jag så på ett stort rejält tyg för några veckor sen. Helt i min smak och för ynka 30 pix. Jag insåg att min ringa syförmåga inte skulle räcka till så jag lämnade in tyg och kuddar på det lokala skrädderiet och några hundralappar senare var fåtöljen klar (jag erkänner i dessa DIY-tider att jag faktiskt inte är så duktig på att sy. Måla om möbler är mer min grej!). Höstens favoritplats är korad, den borde klara både en del amningstimmar och långa bokslukarstunder. Så kom igen höst, jag är banne mig redo!

/Annika

Kommentarer
Postat av: erry

Åh, den var fin!

2011-10-07 @ 15:22:41
URL: http://gall-erry.blogspot.com
Postat av: Lisa

Nämen oj vad fin den blev!! Du kanske kommer klämma en och annan fyriskaka där också.. Kram

2011-10-07 @ 21:02:34
Postat av: pippilotta

å blev det nåt tyg över så hade det varit fint med en klänning på dig och dig i den och du och klänningen i stolen :)

2011-10-08 @ 23:58:40
URL: http://kollijox.blogspot.com
Postat av: hanna

Det blev ju kalasfint det där!

2011-11-01 @ 17:01:24
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0