egengjord supernäring

Fick ett hett tips av en vän som är trädgårdsmästare. Plocka nästlor och häll i en hink med vatten. På med ett lock och låt stå i ett par veckor. Sedan använder du goggan som "saftkoncentrat" och spär ut med vatten när du vattnar dina blommor.

En sista varning i förbifarten, var: "Bli inte rädd för det luktar mycket!"
Och satan i gatan va det luktar. Värre än all slags gödsel, och jag tänker att det är just därför den är så bra. Och kommer göra underverk med mina lavendelblommor och clematisväxter.



/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Lisa i Fiskarstugan

Ja, usch, stanken är hemsk!Tyvärr kan du nog räkna med att den fina hinken kommer fortsätta stinka efter att lösningen är färdiganvänd, den bittra erfarenheten gjorde jag förra året... Men gödslar bra gör det ju!

2011-05-29 @ 21:20:26
URL: http://fiskarstugan.blogspot.com
Postat av: pippilotta

Ha ha ha! blommorna kommer att älska det:)

2011-05-30 @ 07:59:54
URL: http://kollijox.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Ja nässelgödning är toppen, billigt och bra dessutom.. =)



Härliga loppisfynd du gjort här nedan också och kollonin ni besökte är ju underbar.. =)



Kraaaaaam

Sanna

2011-05-30 @ 19:14:41
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Petra

Jag gjorde sånt förra året och jag rekommenderar att inte vattna blommorna på balkongen. Fick dras med stanken i veckor. Jag har lärt mig min läxa, men när jag skaffar hus, DÅ!

2011-06-02 @ 22:56:48
URL: http://mammasegen.com/bloggar/petra
Postat av: Iréne

Hur mycket ska "geggan" späs? Sådär på ett ungefär?

Iréne:)

2012-05-21 @ 00:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0