sommardrink

Jag gör min godaste sommardrink (utan alkohol) så här just nu:

Häll upp iskall äppeljuice till hälften i ett tjusigt gammalt grogglas. Häll sedan på lika kallt sodavatten nästan hela vägen upp. Pressa en halv lime och häll i och skär till typ 2 klyftor och lägg i drinken. På med en näve frysta hallon, 2 tsk socker och lite mynta, rör om och så är det klart!

Om jag inte var gravid så kunde jag nog tänka mig att byta ut några delar av äppeljuicen mot ljus rom, men det är ju en smaksak såklart.

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Är receptet från Drinkar för gravida? Om inte så kan jag rekommendera den lilla boken, jag överdoserade mojitos förra sommaren :-)

2011-06-16 @ 21:10:16
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: pippilotta

Mmmmmmm! jag tar nog lite rom då ;) tack för tips!

2011-06-18 @ 20:01:08
URL: http://kollijox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0