sol i våran kåk, underbara söndag

ja den tränger in så fint, underbara solen. Och jag har valt att behålla en klänning som jag tänkt slänga ut i shoppen. Den är ju så kanonfin. Tack tack. Den är min.





ljuva ljuva raggsockor...



Vi skruvar ur de för långa skruvarna på väggskåpet, som lyckades låsa skjutdörren i öppet läge. Och observera att det inte är så att Robban alltid är den som skruvar i det här hemmet. Tvärsom. Hans tålamod resulterar i så mycket svordomar att vi försöker undvika det. Men nu idag gjorde han det utan könsord.



Det är så mycket bättre att kunna stänga och öppna dörrar.

Kuriosa: Den observante ser hålen i skjutdörren... Det fina var att när vi lyckats skruva fast dörren förstod vi först inte varför dörren satt fast. Robban trodde det var för att jag målat för tjockt på den vid nåt tillfälle. Men sen en dag, fick jag ett sms att han minsann visste varför dörren satt fast. Och vips, förstod jag också. Skjutdörrar är supersmart men det är just sånt här som kanske fick sensationen att kallna och bytas ut till vanliga dörrar. För det måste hänt förrut det här... inte sant.



Och så går jag runt och småpyntar lite här hemma. Små detaljer för lycka och välmående.



Som att sätta ljus i en madonnatavla...



och en alldeles bedårande vacker handspegel...



och dr westerlund...



Och den finaste svenska filmens plansch fick åter igen pryda väggen. Den har sedan inflytt hängt i källaren, men det förtjänar sin plats vid mötesplatsen såklart.



Underbara underbara sköna söndag!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Vilka hääääääääääääärliga bilder :)

Den lilla ros tavlan har jag en stooooooor av :).



Hur fint var det inte med tillsammans affischen i vardagsrummet :)

Bästaste filmen :)



Ha det finast

2011-02-21 @ 17:50:01
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Marcus

Verkar vara en fin kåk ;-)

2011-02-21 @ 17:58:09
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg :)

2011-02-21 @ 18:13:01
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Postat av: lovisa

snyggt med grönt:D

2011-02-21 @ 18:19:29
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: tant trassel

haha... småler för mig själv...

gillar att se dig på bild, att se ditt hem och din favis-svenne-rulle. För jag ser mitt liv på ett konstigt sätt.

Här i närke finns en del av dig. Min 'reserv mamma' som även kallas för hippietanten -Carina, 48 år, jätte långa dreads, helt galen fast på ett udda sätt. Ser dig så om x antal år haha



va vill jag säga?

Vet inte... känns mest som att jag känner dig. Riktig skum känsla :)



Kram neard ;)

2011-02-22 @ 21:21:18
URL: http://trasseltofs.blogspot.com
Postat av: lovisa

ah va roligt tanttrassel.. haha

så du har också en reservmamma... härligt jue. hippetant låter ball. ja sån ska jag också bli.

man lever så märkliga parallellliv med folk ibland. förutom att jag inte kan stava ordentligt, just det ordet...



lovisa

2011-02-23 @ 17:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0