Loranga Masarin & Dartanjang



Underbara underbara bok av Barbro Lindgren. Underbara ljudkasett inläst av Toiwo Pawlo. Underbara film regisserad av Igor Veysgtagin (men helt fantastisk musik!!! som en underbar version av Arne Qvicks Rosen.)




Ett måste för alla vuxna och barn.



Så fantastiskt befriande och anarkistisk, obstinat och queer. Loranga som inte vill förstöra sina bästa år med att arbeta (vem skulle då leka med Masarin hela dagarna?), Masarin som inte går i skolan (för han är ju sååå liten) utan spelar hockey med bullar och äter glass med kaviar tillsammans med sin far. Och så helsnurriga hypokondrikern Dartanjang som byter skepnad lite hit och dit. Ena dagen rörmokare, andra dagen målare.

Ja ni hör ju! Ni som inte trätt in i Lorangas underbara värld. GÖR DET!!




/Lovisa

Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Den där fimen rullar på flitigt här hemma :)

och inte bara för barnen utan även dom vuxna älskar den :)

2011-02-06 @ 13:26:45
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: pippilotta

när jag gick i skolan läste jag högt för mina klasskamrater ur dom böckerna och då menar jag inte småskolan utan högskolan :)

2011-02-06 @ 17:19:50
URL: http://kollijox.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ahh. ja det är verkligen en rolig bok att läsa! och en underbar film att se. barn som vuxen.

ljuvlig humor.



/Lovisa

2011-02-06 @ 19:51:25
Postat av: Fina

Hej! Åh vad glad jag är att jag hittat hit!Jag kommer snart och hälsar på igen.

2011-02-06 @ 20:57:57
URL: http://finafenix.blogspot.com
Postat av: Anonym

FINA!



Va roligt!! = )



Lovisa

2011-02-07 @ 18:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0