en lyckad loppistur

Igår på härliga, man ack så frostiga, lördagen begav jag mig iväg till några loppisar. Har inte hunnit gå på länge så det riktigt kliade i loppisfingrarna efter att få rota runt bland massa grejer. Några av de saker jag kom hem med var:

Ett ljuvligt paraply för 25 pix. Tänker att jag ska gå med ungen i vårregnet med gummistövlar och paraply och filosofera över ditten och datten. Snart!

Två fina fat, 10 kr styck och en söt liten rosa kruka till basilikan, 10 kronor.

Ett helt gäng nya och gamla barnböcker, typ 5 kr stycket!

En påskgul Bernadotte-skål, 25 kronor.

En lustiga-familjen-kortlek som kanske kan får bli en liten tavla sen. 10 kr.

En alldeles underbar gardinlängd som jag inte alls vet var den ska få hänga. Vi har ju  inte gardiner i det här hemmet, men det kanske får bli ändring på det?

Gladast blev jag ändå över denna söta runda lilla docka som ungen bara älskar nu. 20 kronor! Han döpte den snabbt till sitt eget namn och den är faktiskt lite lik honom som bebis. Tror att den kommer från Kalikå från början och brukar kosta en ganska så rejäl summa pengar. Vilket fynd!

/Annika

Kommentarer
Postat av: lovisa

men ååå vilka fynd.

jag har tappat två bernadotteskålar i golvet ja. blä.

och paraplyet.. my goooood!!

fan så fula paraplyer är idag i jämförelse. yäk.



puss lovisa

2011-02-20 @ 11:29:59
Postat av: pippilotta

det var sannerligen TOPPKLASS på dom fynden vill jag säga. Skulle själv varit i väg men vi håller på att riva hemma, men sen när det där är överstökat så ska här loppshoppas:)

2011-02-20 @ 11:52:53
URL: http://kollijox.blogspot.com/
Postat av: kajsa

verkligen ljuvligt paraply, superfint!

2011-02-22 @ 09:18:59
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Petra

Det är ju en Waldorfdocka ju :)

2011-02-22 @ 09:22:49
URL: http://petraeleonora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0