jag lånar en liten kompis rum



ibland. För jag har förmånen att ibland få svänga åt söder, och inte norr efter arbetspassen mina. Ibland styr jag kosan genom storstaden och alla köande bilar för att komma hem till fina Annika och hennes nya stora familj. Och där har jag bjudits på gomiddag och nåt glas rött. Vi pratar om sånt som bara vi kan. Och svär och skrattar och gråter. Herrejösses va livet kan vara fint ibland. Och sen får jag sussa sött i storebrors rum. Bland mumin och annat härligt. Gott sover jag. Och längtar tillbaka gör jag redan när jag sätter foten på gasen därifrån.

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0