en kossa betade på trädet

Första dagen på ett nytt arbetsliv. Stuvade in mig i Lupon och glömde varesig kaffetermosen eller flaskan med Smothie. Jag kom ihåg småpengar till parkeringsautomaten och USB-stickan med ljudböcker. Min vänsterarm stramade nåt förbaskat efter ifyllningen av tatueringen i måndags och jag fick hålla den lätt böjd för att det inte skulle göra allt för ont.

På vägen till arbetet lyssnade jag på första delen av Alex Schulmans, "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött". Det var fint! Schulman fick mig att le och att fundera. Och i Bålsta blev jag omkörd av en Lupo 3L (en lite glassigare variant än min). Det kändes fånigt just vid omkörningstillfället, hur vi låg med två gul-gula Luposar sida vid sida. Vi såg inte på varandra, det blickade jag mig till att se i backspeglarna.

På den nya förskolan fick jag många nya små vänner, fick bekanta mig med en underbar chiliröra från Pakistan och mötte fundersamma ögon över mitt namn och förundran över att jag hade barn.

-Vao, har du träffat nån som är längre än dig alltså?? Abou!

Straxt innan Enköping blev jag återigen omkörd #L-Lupon och medan jag låg i nittio på sistabitsvägen såg jag hur en kossa betade på ett träd.

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0