nu ska jag bara se till att ha karaktär

för imorgon och på tisdag är vigda dagar för projekten mina. Det är då jag ska se till att ro i land drömmar och ambitioner, det är då jag ska skriva klart och komma på, fixa till och skruva ihop.


 
Med nytt arbete tre dagar i veckan har jag möjligheten till två dagars projektande i företaget jag kallar mitt. Jag tänker inte ge mig. Jag tänker allt försöka. Och nu gäller det bara att jag har karaktären. Att jag inte "struntar" i att lämna lill-ungen för att istället ha honom hemma och mysa med. Att mammasamvetet inte gror och tycker att jag ju lika gärna kan ha honom hemma, när jag ändå är hemma. Nu gäller det att jag med humöret i topp lämnar vid åtta och hämtar upp efter vilan. Och under den tiden ska jag dricka kaffe, producera och kanske stilla tankarna och inspireras med en promenad. Tanken är att varje måndag och tisdag ska se ut så. Tanken är att det ska gå vägen.

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: sofia

jag förstår inte varför du ska ha dåligt samvete när du har ungen hemma när du är hemma ,i mina öron låter det helt underbart att du tar tillvara på småbarnåren det är väl så det ska vara ,åren går så fort och kommer inte tillbaka så ha han hemma och njut .tycker det låter helt knäppt att lämna ungen och du är hemma

2011-08-24 @ 10:21:39
Postat av: Lovisa

ahh, nu missförstår du nog mig. Jag har ett eget företag och skriver. Jag vill vara duktig och lämna ungen för att kunna skriva.



Lovisa

2011-09-05 @ 09:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0